Persian Papers in Conference
  1. رضا پیش قدم , شیما ابراهیمی , حس‌آگاهی مدرس و تأثیر آن بر تدریس آواهای زبان فارسی به زبان‌آموزان غیرفارسی‌زبان در پرتوی الگوی هَیَجامَد , سومین همایش آموزش زبان فارسی , تاریخ: ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
  2. رضا پیش قدم , شیما ابراهیمی , حس آگاهی‌مدرس‌ و‌ تأثیر‌ آن‌ بر‌تدریس‌ آواهای‌ زبان‌فارسی‌ به‌ زبان‌ آموزان‌ غیرفارسی‌ زبان‌‌ ‌در‌ پرتوی‌ الگوی‌ هَیَجامَد , سومین همایش بین المللی آموزش زبان فارسی , تاریخ: ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
  3. رضا پیش قدم , شیما ابراهیمی , معرفی الگوی «هَیجامَد» و شیو¬ه های افزایش آن در آموزش زبان فارسی به زبان¬آموزان غیر¬فارسی زبان , دومین همایش ملی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان , تاریخ: ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
  4. رضا پیش قدم , شیما ابراهیمی , معرفی الگوی »هَیجامَد« و شیوه های افزایش آن در آموزش زبان فارسی به زبان آموزان غیرفارسی زبان , دومین همایش ملی آموزش زبان و ادبیات فارسی , تاریخ: ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
  5. رضا پیش قدم , نگاهی انتقادی به نقشه ی هوش در ایران: نخبگی یا مخبگی؟ , نخستین هم اندیشی ملی در امور نخبگان کشور , تاریخ: ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
  6. رضا پیش قدم , لیدا اصطهباناتی , آزمون بین اللملی زبان فارسی به غیر فارسی زبانان: ضرورتی از یاد رفته , هفتمین مجمع بین اللملی استادان زبان و ادبیات فارسی , تاریخ: ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
  7. رضا پیش قدم , The content analysis of the books… , آموزش و یادگیری غیر رسمی , تاریخ: ۱۳۸۷/۰۳/۲۵
  8. رضا پیش قدم , CDA, critical thinking , آموزش زبان و ادبیات انگلیسی , تاریخ: ۱۳۸۶/۱۱/۲۸
Papers in Conference
  1. Reza Pishghadam , معرفی آموزش حواس کاسته: کمتر بیشتر است , International Academic Conference on Economics, Business and Social Sciences - , 2018-06-22
  2. Reza Pishghadam , Can emo-sensory intelligence inform L2 instruction , First National Conference on New Trends in English Language Teaching and Applied Linguistics , 2018-02-15
  3. Reza Pishghadam , Depicting ELT in Light of Emo-sensory Education , Third conference on Interedisciplinary Appraches to Lnaguage Teaching, Trasnlation, and Literature , 2017-10-24
  4. Reza Pishghadam , Emotioncy: A Concept to Explain the Origin of Personality Traits , The International Society for the Study of Individual Differences 2017 , 2017-07-24
  5. Reza Pishghadam , A Look into the Life of the Senses: Introducing Educational Emotioncy Pyramid , Studies into senses , 2016-12-08
  6. Reza Pishghadam , INTRODUCING EMOTIONCY TENSION AS A POTENTIAL SOURCE OF IDENTITY CRISES , 16 Identity and the Self , 2016-09-09
  7. Reza Pishghadam , Emotioncy, Extraversion, and Anxiety in Willingness to Communicate in English , The 5th International Conference on Language, Education, and Innovation , 2016-05-27
  8. Reza Pishghadam , Giving a Boost to the Working Memory: Emotioncy and Cognitive Load Theory , The first national conference on English language teaching, literature, and translation , 2016-05-03
  9. Reza Pishghadam , Emotioncy in Language Education: From Exvolvement to Involvement , The 2nd conference on interdisciplinary approaches on language teaching, literature, and translation studies , 2015-10-06
  10. Reza Pishghadam , Seyyedeh Mina Hamedi , Discursive Psychology in Language Education: Cases of Home Culture Attachment and World Englishes , The second conference on interdisciplinary approaches to language teaching,literature, and translation studies , 2015-10-06
  11. Samira Yaghooty , Reza Pishghadam , Technology and the Future of Iran`s English Language Teaching , Symposium on Language, Culture and Technology in a Connected World , 2015-06-01
  12. Reza Pishghadam , Introducing Threshold Concepts in ELT: Research-insight as Illustration , International conference on education , 2015-04-09
  13. Reza Pishghadam , Social Conceptions of Intelligence and their Influence on English Language Teacher Care , Annual International Conference on LSP and Specialised Translation Skills Training , 2014-04-08
  14. Reza Pishghadam , mehrzad sadeghi , سابقه ی تدریس و تغییر در هویت های ملی، مذهبی و غربی: مطالعه ی کیفی , اولین همایش میان رشته ای آموزش و یادگیری زبان , 2012-10-30
  15. Reza Pishghadam , R. Zabihi , M. Ghadiri , Opening up a New Pathway to the Future of ELT: Construction and Validation of a Scale for the Measuremen of L2 Teachers’ Life -Responsive Language Teaching Perceptionst of L2 Teachers’ , The First Conference on Language Learning and Teaching: An Interdisciplinary Approach , 2012-10-30
  16. Reza Pishghadam , paria norooz kermanshahi , Socio-imposed Theory of Language Proficiency and its Application in Iran , A National Conference on Issues in English Literature and Language Teaching , 2012-05-02
  17. Reza Pishghadam , Enhancing Life Qualities in ELT Classes , International Tesol Arabia Conference 2012 , 2012-03-08
  18. Reza Pishghadam , An Analysis of the Realization of Politeness Markers in Official Letters: A Cross-cultural Study , Sixth International Symposium on Linguistic Politeness , 2011-07-11
  19. Reza Pishghadam , Dynamic Assessment: A Panacea for Students` Failures , TESOL Arabia conference , 2011-03-10
  20. Reza Pishghadam , The Analysis of ESP Textbooks in the Light of Halliday `s Systemic Functional Grammar , Second Paris international conference on education , 2010-07-21
  21. Reza Pishghadam , Foreign Language Learning and World EnglishesPhilosophy , 2International Conference on Education, Economy & Society , 2010-07-21
  22. Reza Pishghadam , , EQ and IQ and test format: A Study into test fairness , Fifth Conference on Issues in English Language Teaching in Iran-IELTI 5 , 2010-01-06
  23. Reza Pishghadam , Atiyeh Kamyabi , The relationship between accent and deculturation among EFL learners in Iran , 7th International TELLSI Conference , 2009-10-20
  24. Atiyeh Kamyabi Gol , Reza Pishghadam , The Relationship between Native-like Accent and Deculturation among EFL Learners in Iran , The 7th International TELLSI Conference , 2009-10-20
  25. Reza Pishghadam , Rajabali Askarzadeh Torghabeh , safoura Navari , Metaphor Analysis: A Qualitative Study of Iranian High School and Language Institute Learners’ Ideas and Beliefs in the Current and Ideal Situations of Teaching and Learning , English as an International language , 2009-10-14
  26. Reza Pishghadam , , Cultural literacy in language learning: Enrichment or derichment , International Conference On Languages , 2009-05-27
  27. Reza Pishghadam , Ideology, language and power… , آموزش و یادگیری غیر رسمی , 2008-06-13
  28. Reza Pishghadam , Attitudes towards the Mashhadi... , زبان و گویشهای ایران , 2008-06-13
Persian Papers in Journal

  1. هانیه جاجرمی , رضا پیش قدم , سحر مقیمی , بررسی تعداد مؤثر تکرار واژه در یادگیری واژگان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در پرتو الگوی هَیَجامَد , مطالعات زبان و ترجمه , دوره ( ۵۴ ) , تاریخ: ۱۴۰۰/۰۴, صفحه ۱-۲۶
  2. رضا پیش قدم , شیما ابراهیمی , ایمان الله بیگدلی , معرفی الگوی نیمرخ هَیَجامَدی و بررسی رابطۀ آن با نگرش فردی و اجتماعی , شناخت اجتماعی , دوره ( ۱۰ ) , تاریخ: ۱۴۰۰/۰۲, صفحه ۷۹-۱۰۲
  3. رضا پیش قدم , شیما ابراهیمی , شقایق شایسته صدفیان , سحر طباطبائی فارانی , هانیه جاجرمی , بررسی و آسیب‌شناسی آزمون‌های بسندگی زبان انگلیسی وابسته به وزارت عتف و دانشگاه‌های ایران و نیازسنجی زبانی ذی‌نفعان , پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی , دوره ( ۱۰ ) , تاریخ: ۱۳۹۹/۱۱, صفحه ۶۸۶-۷۰۵
  4. رضا پیش قدم , آیلین فیروزیان پوراصفهانی , آیدا فیروزیان پوراصفهانی , حاکمیت زباهنگ شرم‌حوری یا گنا‌ه‌محوری در جامعۀ ایران؛ مورد مطالعه، شهر مشهد , تحقیقات فرهنگی ایران , دوره ( ۱۳ ) , تاریخ: ۱۳۹۹/۱۰, صفحه ۱۰۱-۱۳۶
  5. صالحه غضنفری مقدم , محمدجعفر یاحقی , رضا پیش قدم , شیما ابراهیمی , بررسی تأثیر مؤلفه های آهنگین متون ادبی در آموزش زبان فارسی مطالعه ی موردی شاهنامه ی فردوسی , پژوهش‌نامه آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان , دوره ( ۹ ) , تاریخ: ۱۳۹۹/۰۹, صفحه ۱۷۷-۱۹۹
  6. رضا پیش قدم , گلشن شکیبایی , Economic, Social, Cultural, Emotional, and Sensory Capitals in Academic Achievement , Language Related Research- جستارهای زبانی , دوره ( ۱۱ ) , تاریخ: ۱۳۹۹/۰۸, صفحه ۱-۳۰
  7. رضا پیش قدم , شیما ابراهیمی , معرفی الگوی زبامغز و بررسی نقش آن در برقراری ارتباط مؤثر: گامی فراتر از توانش ارتباطی , مطالعات زبان و ترجمه , دوره ( ۵۳ ) , تاریخ: ۱۳۹۹/۰۷, صفحه ۱-۳۲
  8. رضا پیش قدم , علی درخشان , شیما ابراهیمی , اعظم جنتی عطایی , واکاوی زباهنگ مثبت نگری در ضرب المثل های زبان فارسی , فرهنگ و ادبیات عامه , دوره ( ۸ ) , تاریخ: ۱۳۹۹/۰۷, صفحه ۲۲۳-۲۵۲
  9. رضا پیش قدم , شیما ابراهیمی , حمیدرضا شعیری , علی درخشان , معرفی «زباهیجان» به‌عنوان حلقۀ مفقودۀ قوم‌نگاری ارتباط: مکمل الگوی SPEAKING هایمز , Language Related Research- جستارهای زبانی , دوره ( ۱۲ ) , تاریخ: ۱۳۹۹/۰۷, صفحه ۱-۴۱
  10. صالحه غضنفری مقدم , محمدجعفر یاحقی , رضا پیش قدم , شیما ابراهیمی , بررسی تاثیر مولفه‌های آهنگین متون ادبی در آموزش زبان فارسی مطالعه موردی شاهنامۀ فردوسی , پژوهش‌نامه آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان , دوره ( ۹ ) , تاریخ: ۱۳۹۹/۰۶, صفحه ۱۷۷-۱۹۹
  11. محمدرضا رستگارمقدم تفتی , مسعود خوش سلیقه , رضا پیش قدم , دیدگاه دانشجویان مترجمی زبان انگلیسی به مهارت‌های کار تیمی در کلاس آموزش زیرنویس , Language Related Research- جستارهای زبانی , دوره ( ۱۱ ) , تاریخ: ۱۳۹۹/۰۵, صفحه ۹۵-۱۱۹
  12. رضا پیش قدم , شیما ابراهیمی , بررسی زباهنگ- بلاتکلیف شدگی‌- با‌ استفاده از عبارات تقابلی دوگانه در پرتو الگوی هایمز , علم زبان , دوره ( ۷ ) , تاریخ: ۱۳۹۹/۰۵, صفحه ۱-۲۰
  13. رضا پیش قدم , آیدا فیروزیان پور اصفهانی , آیلین فیروزیان پوراصفهانی , معرفی زباهنگ مرگ محوری و شادی گریزی از طریق تفحص در گفتمان شناسی مرگ در زبان فارسی , مطالعات فرهنگ - ارتباطات , دوره ( ۲۱ ) , تاریخ: ۱۳۹۹/۰۲, صفحه ۱۸۱-۲۰۶
  14. رضا پیش قدم , علی درخشان , اعظم جنتی عطایی , واکاوی زباهنگ مردسالاری و زن سالاری در فرهنگ ایرانی: مقایسة موردی فیلم های سینمای ایران در دهه های 1360 و 1390 , زن در فرهنگ و هنر , دوره ( ۱۲ ) , تاریخ: ۱۳۹۹/۰۲, صفحه ۹۱-۱۱۵
  15. رضا پیش قدم , شیما ابراهیمی , معرفی الگوی ارتباطی مؤثرِ تدریس در پرتو آموزش هَیَجامَدمحور , مطالعات زبان و ترجمه , دوره ( ۵۳ ) , تاریخ: ۱۳۹۹/۰۱, صفحه ۳۱-۶۱
  16. صالحه غضنفری مقدم , محمدجعفر یاحقی , رضا پیش قدم , شیما ابراهیمی , دوگانه‌های واژگانی در شاهنامه فردوسی و کاربرد آن در آموزش زبان فارسی , زبان پژوهی , دوره ( ) , تاریخ: ۱۳۹۸/۱۱
  17. رضا پیش قدم , شیما ابراهیمی , نگاهی نو به آموزش دستور زبان: معرقی آموزش «فکربردی» , Language Related Research- جستارهای زبانی , دوره ( ۱۰ ) , تاریخ: ۱۳۹۸/۰۹, صفحه ۱۰۱-۱۲۷
  18. رضا پیش قدم , شیما ابراهیمی , بررسی میزان اثربخشی استفاده از الگوی تدریس هَیَجامَد بر ارتقای آگاهی واج‌شناختی و مهارت خواندن دانش‌آموزان سندروم داون , پژوهش های زبان شناسی-دانشکده ادبیات و علوم انسانی اصفهان , دوره ( ۱۱ ) , تاریخ: ۱۳۹۸/۰۹, صفحه ۲۳۱-۲۵۰
  19. آیدا فیروزیان‌پور اصفهانی , رضا پیش قدم , سمانه نادری , مقایسة کیفی و کمی نوازه های دریافتی مدرسان زبان انگلیسی از سوی زبان آموزان براساس عامل جنسیت , پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی , دوره ( ۹ ) , تاریخ: ۱۳۹۸/۰۸, صفحه ۹۲۷-۹۵۸
  20. سحر طباطبائی فارانی , رضا پیش قدم , سحر مقیمی , معرفی الگوی هیجامد به عنوان شیوه‌ای کارآمد برای کاهش اضطراب خواندن در زبان خارجی , مطالعات زبان و ترجمه , دوره ( ۵۲ ) , تاریخ: ۱۳۹۸/۰۶, صفحه ۳۵-۶۳
  21. رضا پیش قدم , آیدا فیروزیان‌پوراصفهانی , ایلین فیروزیان‌پور اصفهانی , بهره گیری از الگوی هَیجامَد در تهیه و تدوین فرهنگ های لغت فارسی , علم زبان , دوره ( ۷ ) , تاریخ: ۱۳۹۸/۰۵, صفحه ۱-۲۰
  22. رضا پیش قدم , آیدا فیروزیان‌پور اصفهانی , ارزیابی کمّی و کیفی وزن فرهنگی شش واژة مصوب فرهنگستان و متناظر بیگانة آنها در پرتو الگوی هَیجامَد , نامه فرهنگستان , دوره ( ۱۷ ) , تاریخ: ۱۳۹۸/۰۴, صفحه ۱۷۵-۲۰۰
  23. رضا پیش قدم , شیما ابراهیمی , نسبیت حسی « و تأثیر آن بر مهارت نوشتاری زبان آموزان غیرفارسی زبان , Language Related Research- جستارهای زبانی , دوره ( ۹ ) , تاریخ: ۱۳۹۷/۱۱, صفحه ۲۱۳-۲۴۰
  24. صفورا ناوری فارمد , رضا پیش قدم , آذر حسینی فاطمی , محمدرضا هاشمی , ساخت و هنجاریابی پرسشنامة افزایش خلاقیت زبان آموزان در آموزش زبان به شیوة کاربردمحور، با روش مدلسازی رش , مطالعات زبان و ترجمه , دوره ( ۵۱ ) , تاریخ: ۱۳۹۷/۱۱, صفحه ۱-۲۸
  25. رضا پیش قدم , شیما ابراهیمی , بررسی تأثیر الگوی تدریس مبتنی بر «هَیَجامَد» بر هوش‌فرهنگی زبان‌آموزان غیرفارسی‌زبان , زبان پژوهی , دوره ( ۱۲ ) , تاریخ: ۱۳۹۷/۱۱, صفحه ۱۱-۱۱
  26. رضا پیش قدم , شیما ابراهیمی , گلشن شکیبایی , معرفی مفهوم «سرمایة هیجانی-حسی» و بررسی تأثیرات آن در آموزش زبان دوم , مطالعات زبان و ترجمه , دوره ( ۵۱ ) , تاریخ: ۱۳۹۷/۰۷, صفحه ۱-۲۶
  27. ژیلا قائمی , رضا پیش قدم , بررسی محتوای نگارشی کتابهای فارسی راهنمایی و دبیرستان و مقایسه آنها با کتاب های انگلیسی , مطالعات زبان و ترجمه , دوره ( ۵۰ ) , تاریخ: ۱۳۹۶/۱۲, صفحه ۲۵-۵۵
  28. رضا پیش قدم , آیدا فیروزیان پوراصفهانی , سحر طباطبائی فارانی , واکاوی عبارت «ناز کردن» و ترکیب‌های حاصل از آن در زبان فارسی در پرتوی الگوی هَیجامَد , مطالعات فرهنگ - ارتباطات , دوره ( ۱۸ ) , تاریخ: ۱۳۹۶/۱۱, صفحه ۶۷-۹۶
  29. شیما ابراهیمی , اعظم استاجی , رضا پیش قدم , سیدامیر امین یزدی , بررسی تأثیر استفاده از الگوی «هَیجامَد» بر نگرش به یادگیری زبان¬آموزان , مطالعات زبان و ترجمه , دوره ( ۵۰ ) , تاریخ: ۱۳۹۶/۰۸, صفحه ۱-۳۰
  30. رضا پیش قدم , آیدا فیروزیان پوراصفهان , معرفی «هیَجامَد» به عنوان ابزاری مؤثر در پذیرش نوواژه-های مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی , Language Related Research- جستارهای زبانی , دوره ( ۸ ) , تاریخ: ۱۳۹۶/۰۸, صفحه ۷۹-۱۰۵
  31. شیما ابراهیمی , رضا پیش قدم , اعظم استاجی , سیدامیر امین یزدی , بررسی تأثیر تدریس مبتنی بر الگوی هیجامد بر هیجانات زبان آموزان غیرفارسی زبان زن در ایران , Language Related Research- جستارهای زبانی , دوره ( ۹ ) , تاریخ: ۱۳۹۶/۰۶, صفحه ۱-۳۵
  32. شیما ابراهیمی , رضا پیش قدم , اعظم استاجی , سیدامیر امین یزدی , معرفی هیجامد و بررسی تاثیر آن در غرقگی و سبک های یادگیری فارسی آموزان غیرایرانی , پژوهش‌نامه آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان , دوره ( ۶ ) , تاریخ: ۱۳۹۶/۰۴, صفحه ۵۷-۸۲
  33. رضا پیش قدم , المیرا فرخنده فال , از نوازش تا نوازه: نگاهی به مفهوم نوازیدن در آموزش زبان دوم , مطالعات زبان و ترجمه , دوره ( ۴۹ ) , تاریخ: ۱۳۹۶/۰۳, صفحه ۱-۱۳
  34. رضا پیش قدم , A. Firoozian , تأملی جامعه‌شناختی پیرامون کاربردهای گفتمانی «نمی‌دانم» در زبان فارسی در پرتو الگوی هایمز , مطالعات فرهنگ - ارتباطات , دوره ( ۱۸ ) , تاریخ: ۱۳۹۶/۰۳, صفحه ۷-۳۵
  35. رضا پیش قدم , آتنا عطاران , گفتمان شناسی قسمت در فرهنگ و زبان مردم ایران , مطالعات فرهنگ - ارتباطات , دوره ( ۱۷ ) , تاریخ: ۱۳۹۵/۱۰, صفحه ۱۲۹-۱۴۹
  36. رضا پیش قدم , پریا نوروز کرمانشاهی , ارتباط میان زبان، مذهب و فرهنگ: تحقیق و تدقیقی در کارکردهای لقب حاجی و واژه های وابسته در زبان فارسی , زبان پژوهی , دوره ( ۸ ) , تاریخ: ۱۳۹۵/۰۹, صفحه ۱-۱۹
  37. رضا پیش قدم , آتنا عطاران , نقدی بر کتاب روان شناسی زبان آموز: تفاوت های فردی در یادگیری زبان دوم , پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی , دوره ( ۱۶ ) , تاریخ: ۱۳۹۵/۰۹, صفحه ۹۷-۸۳
  38. الهام ناجی میدانی , رضا پیش قدم , بهزاد قنسولی , آذر حسینی فاطمی , بررسی دیدگاه مدرسان زبان انگلیسی و زبان آموزان در مورد نقش زمان در آموزش و فرهنگ ایران , مطالعات زبان و ترجمه , دوره ( ۴۹ ) , تاریخ: ۱۳۹۵/۰۷, صفحه ۱-۲۲
  39. رضا پیش قدم , آیدا فیروزیان پوراصفهانی , سحر طباطبائی فارانی , آینده‌پژوهی رشته آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان در پرتوی الگوی تحلیل لایه‌ای علت‌ها , پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی , دوره ( ۱۸ ) , تاریخ: ۱۳۹۵/۰۴, صفحه ۹۶-۱۲۰
  40. فاطمه محقق محجوبی , رضا پیش قدم , آذر حسینی فاطمی , بررسی جامعه شناختی کارکردهای سکوت در متون دینی، ادبی و ضرب ا لمثل های فرهنگ ایرانی با رویکردی میان رشته ای در آموزش زبان انگلیسی , مطالعات زبان و ترجمه , دوره ( ۴۸ ) , تاریخ: ۱۳۹۴/۱۲, صفحه ۲۷-۵۱
  41. رضا پیش قدم , زهرا رستمی سرابی , نقد و بررسی کتاب انگلیسی پایه هفتم از دیدگاه مدل تحولی– تفاوتهای فردی مبتنی بر ارتباط , پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی , دوره ( ۱۵ ) , تاریخ: ۱۳۹۴/۰۹, صفحه ۲۵-۴۲
  42. رضا پیش قدم , محمدرضا فارسیان , آیدا فیروزیان , آینده‌پژوهی رشته «زبان فرانسه» با تکیه بر روش تحلیل لایه ای علت ها (بررسی موردی: دانشگاه فردوسی مشهد) , پژوهش های ادب و زبان فرانسه , دوره ( ۲ ) , تاریخ: ۱۳۹۴/۰۹, صفحه ۱-۲۷
  43. رضا پیش قدم , آتنا عطاران , بررسی کنش‌گفتاری «استدلال» در زبان تبلیغات مجلات انگلیسی و فارسی , Language Related Research- جستارهای زبانی , دوره ( ۶ ) , تاریخ: ۱۳۹۴/۰۶, صفحه ۴۵-۶۴
  44. رضا پیش قدم , شهلا شریفی , اتنا عطاران , بررسی کاربرد فعل رفتن در گویش مشهدی و زبان انگلیسی : شباهت ها و تفاوت ها , زبانشناسی و گویش های خراسان , دوره ( ۶ ) , تاریخ: ۱۳۹۴/۰۶, صفحه ۵۵-۷۷
  45. رضا پیش قدم , هانیه جاجرمی , اعتماد در پژوهش: «اعتماد» و نقش آن در «ارجاع دادن» به پژوهش های زبانی در ایران , مطالعات زبان و ترجمه , دوره ( ۴۸ ) , تاریخ: ۱۳۹۴/۰۶, صفحه ۱-۲۶
  46. رضا پیش قدم , فاطمه وحیدنیا , آیدا فیروزیان پوراصفهانی , نگاهی جامعه شناختی به کنش گفتاری نفرین: مقایسه زبان های فارسی و انگلیسی , مطالعات زبان و ترجمه , دوره ( ۴۷ ) , تاریخ: ۱۳۹۳/۱۲, صفحه ۴۵-۷۲
  47. الهام ناجی میدانی , رضا پیش قدم , محمد غضنفری , نقش فرهنگ بومی در کلاس‌های زبان انگلیسی: مقایسه سه دیدگاه متفاوت , مطالعات زبان و ترجمه , دوره ( ۴۷ ) , تاریخ: ۱۳۹۳/۱۲, صفحه ۹۱-۱۰۵
  48. رضا پیش قدم , فاطمه وحیدنیا , کاربردهای , Language Related Research- جستارهای زبانی , دوره ( ۷ ) , تاریخ: ۱۳۹۳/۱۰, صفحه ۱-۲۳
  49. رضا پیش قدم , آتنا عطاران , نگاهی جامعه شناختی به کنش گفتاری قسم: مقایسه زبان های فارسی و انگلیسی , مطالعات زبان و ترجمه , دوره ( ۴۶ ) , تاریخ: ۱۳۹۲/۱۰, صفحه ۲۵-۵۰
  50. رضا پیش قدم , مصطفی مرادی مقدم , مطالعه اکولوژیک در آموزش زبان: نقش والدین در پیشرفت سطح یادگیری زبان انگلیسی فراگیران , Language Related Research- جستارهای زبانی , دوره ( ۴ ) , تاریخ: ۱۳۹۲/۰۹, صفحه ۳۱-۵۴
  51. رضا پیش قدم , آسیب شناسی روش های جمع آوری داده در مطالعات زبانی: گامی به سوی بومی سازی روش تحقیق در ایران , Language Related Research- جستارهای زبانی , دوره ( ۵ ) , تاریخ: ۱۳۹۲/۰۶, صفحه ۵۵-۷۰
  52. سیدمحمدرضا عادل , آذر حسینی فاطمی , رضا پیش قدم , گفتمان و شکل گیری هویت های سیاسی: مطالعة موردی زبان آموزان و معلمان ایرانی درحوزه یادگیری زبان انگلیسی در آموزشگاه های زبان , مطالعات زبان و ترجمه , دوره ( ۴۶ ) , تاریخ: ۱۳۹۲/۰۶, صفحه ۷۵-۱۰۸
  53. رضا پیش قدم , معرفی زباهنگ به عنوان ابزاری تحول گرا در فرهنگ کاوی زبان , مطالعات زبان و ترجمه , دوره ( ۴۵ ) , تاریخ: ۱۳۹۱/۱۲, صفحه ۴۷-۶۲
  54. شیما قهاری , رضا پیش قدم , ضرغام قبانچی , محمد غضنفری , بررسی ارتباط میان برنامه های درسی زبانی و افزایش قابلیت های هیجانی-اجتماعی زبان آموزان در چارچوب نظریه آموزش زبان کاربردی , مطالعات زبان و ترجمه , دوره ( ۴۵ ) , تاریخ: ۱۳۹۱/۰۶, صفحه ۹۳-۱۱۶
  55. رضا پیش قدم , محمدرضا هاشمی , شهرزاد حسامی ارانی , تفکر انتقادی و ترجمه: بررسی ارتباط میان مهارت تفکر انتقادی و توانایی در ترجمه , مطالعات زبان و ترجمه , دوره ( ۴۴ ) , تاریخ: ۱۳۹۰/۱۲, صفحه ۱۵-۳۳
  56. رضا پیش قدم , Mostafa Moradi Moghaddam , فرهنگ، کارتون و آموزش زبان انگلیسی: مطالعه کیفی کارتون «انگلیسی جادویی» , مطالعات زبان و ترجمه , دوره ( ۴۴ ) , تاریخ: ۱۳۹۰/۰۶, صفحه ۷۱-۹۱
  57. علی خزاعی فرید , رضا پیش قدم , سیما ضیایی شیروان , اهمیت تفکر انتقادی در آموزش خواندن , نامه فرهنگستان , دوره ( ۱۲ ) , تاریخ: ۱۳۹۰/۰۳, صفحه ۱۹-۳۷
  58. بهزاد قنسولی , رضا پیش قدم , نقدی بر کتب زبان انگلیسی برای مقاصد خاص (بررسی زبان عمومی دانشگاه) , مطالعات زبان و ترجمه , دوره ( ۴۲ ) , تاریخ: ۱۳۸۹/۱۲, صفحه ۲۱-۳۵
  59. آذر حسینی فاطمی , رضا پیش قدم , صفورا ناوری فارمد , تاثیر و نقش کلاسهای آموزش زبان انگلیسی در افزایش هوش هیجانی وسازه های مربوطه , مطالعات زبان و ترجمه , دوره ( ۴۲ ) , تاریخ: ۱۳۸۹/۰۴, صفحه ۳-۱۶
  60. رضا پیش قدم , مریم سادات طباطباییان , بررسی وضعیت موجود و آسیب شناسی آموزش زبان انگلیسی در مهد کودک ها , پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی , دوره ( ۵۵ ) , تاریخ: ۱۳۸۸/۱۲, صفحه ۵۵-۶۹
  61. فاطمه معافیان , رضا پیش قدم , تهیه و بررسی اعتبار سازه ی پرسشنامه ویژگی های مدرسان موفق زبان انگلیسی در آموزشگاه های زبان , پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی , دوره ( ۵۴ ) , تاریخ: ۱۳۸۸/۰۷, صفحه ۱۲۷-۱۴۲
  62. رضا پیش قدم , بهزاد قنسولی , نقش هوش هیجانی در یادگیری زبان انگلیسی و موفقیت تحصیلی , پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی , دوره ( ۰ ) , تاریخ: ۱۳۸۷/۰۸, صفحه ۴۱-۵۶
  63. رضا پیش قدم , ارتباط راهبردهای یادگیری زبان انگلیسی با جنسیت و راهبردهای غالب یادگیری زبان انگلیسی در زبان آموزان ایرانی , دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز , دوره ( ۵۱ ) , تاریخ: ۱۳۸۷/۰۶, صفحه ۲۳-۵۲
  64. آذر حسینی فاطمی , رضا پیش قدم , تاثیر فرهنگ در سبکهای غالب یادگیری ادراکی , تخصصی زبان و ادبیات دانشکده ادبیات و علوم انسانی , دوره ( ۴۱ ) , تاریخ: ۱۳۸۷/۰۳, صفحه ۵۹-۷۳
  65. رضا پیش قدم , افزایش‌تفکرانتقادی از طریق مباحثه ادبی در کلاس‌های زبان انگلیسی , تخصصی زبان و ادبیات دانشکده ادبیات و علوم انسانی , دوره ( ۰ ) , تاریخ: ۱۳۸۶/۰۹
  66. رضا پیش قدم , Moafian Fatemeh , نقش هوش چندگانه معلمان زبان انگلیسی دبیرستان‌ها , پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی , دوره ( ۴۲ ) , تاریخ: ۱۳۸۶/۰۹, صفحه ۵-۲۲
Papers in Journal

  1. sahar tabatabaei farani , Reza Pishghadam , Examining Emotion in Sense-Based Teaching: A Cognitive Task of Sentence Comprehension , EN , Language Related Research- جستارهای زبانی , Volume ( 12 ) , 2021-11, Pages 73-104
  2. Reza Pishghadam , Nouroddin Yousofi , Asieh Amini , Maryam Sadat Tabatabaeeyan , Interplay of psychological reactance, burnout, and spiritual intelligence: A case of Iranian EFL teachers , EN , Revista de Psicodidactica , Volume ( 12 ) , 2021-10, Pages 1-10
  3. Reza Pishghadam , Ali Derakhshan , Haniyeh Jajarmi , sahar tabatabaei farani , Shaghayegh Shayesteh , Examining the Role of Teachers’ Stroking Behaviors in EFL Learners’ Active/Passive Motivation and Teacher Success , EN , Frontiers in Psychology , Volume ( 12 ) , 2021-9, Pages 1-17
  4. Nasim Boustani , Reza Pishghadam , Shaghayegh Shayesteh , Multisensory Input Modulates P200 and L2 Sentence Comprehension: A One-Week Consolidation Phase , EN , Frontiers in Psychology , Volume ( 12 ) , 2021-9, Pages 1-12
  5. Mir Abdullah Miri , Reza Pishghadam , Toward an Emotioncy Based Education: A Systematic Review of the Literature , EN , Frontiers in Psychology , Volume ( 12 ) , 2021-8, Pages 1-10
  6. Reza Pishghadam , Haniyeh Jajarmi , Shaghayegh Shayesteh , Sense combinations influence the neural mechanism of L2 comprehension in semantically violated sentences: Insights from emotioncy , EN , Journal of Neurolinguistics , Volume ( 58 ) , 2021-5, Pages 100962-100974
  7. Reza Pishghadam , ALi Derakhshan , Kiayana Zhaleh , Liqqa Habeb Al-Obaydi , Students’ willingness to attend EFL classes with respect to teachers’ credibility, stroke, and success: A cross-cultural study of Iranian and Iraqi students’ perceptions , EN , Current Psychology , Volume ( 40 ) , 2021-4, Pages 1-15
  8. Reza Pishghadam , Farveh Daneshvar fard , Shaghayegh Shayesteh , Oscillatory neuronal dynamics during L2 sentence comprehension: the effects of sensory enrichment and semantic incongruency , EN , Language, Cognition and Neuroscience , Volume ( 36 ) , 2021-2, Pages 903-920
  9. zahra seyednozadi , Reza Pishghadam , Morteza Pishghadam , Functional Role of the N400 and the P600 in Language-related ERP Studies with Respect to Semantic Processing: An Overview , EN , Noropsikiyatri Arsivi - Archives of Neuropsychiatry , 2021-1
  10. Mohammad Javad Gholami Hossein Abad , Reza Pishghadam , Shaghayegh Shayesteh , Emosensory Competence, as an Undisclosed Construct of Communicative Competence, Predicts L2 Speaking Ability , EN , Journal of Research in Applied Linguistic , Volume ( 12 ) , 2021-1, Pages 33-47
  11. SHAYMAA A ABDULAMEER AABDULAMEER , Mohammad Ghazanfari , Reza Pishghadam , Reiteration as an Instance of Lexical Cohesion in theQur anic Discourse: The Case of At-Takweer Surah , EN , Multicultural Education , Volume ( 6 ) , 2020-12, Pages 116-126
  12. Reza Pishghadam , hossein makiabadi , Mohammad Zabetipour , Hannaneh Abbasnejad , Aida Firoozian Pooresfahani , Shaghayegh Shayesteh , Development, Validation and Application of an Inventory on Emo-Sensory Intelligence , EN , Teaching English Language , Volume ( 14 ) , 2020-12, Pages 173-216
  13. Morteza Amirsheibani , Mohammad Ghazanfari , Reza Pishghadam , Non-Observance of Grice’s Conversational Maxims in Discourse of Humor and its Role in EFL Learners’ Text Comprehension: A Mixed-Methods Study , EN , Mextesol Journal , Volume ( 44 ) , 2020-11, Pages 1-13
  14. Reza Pishghadam , Shima Ebrahimi , Ali Derakhshan , Cultuling Analysis: A New Methodology for Discovering Cultural Memes , EN , International Journal of Society, Culture & Language , Volume ( 8 ) , 2020-10, Pages 17-34
  15. Vahid Rahmani Doqaruni , Behzad Ghonsooly , Reza Pishghadam , Development and validation of an Inventory on Teachers’ Beliefs about Action Research (ITBAR) in second language education , EN , Innovation in Language Learning and Teaching , Volume ( 15 ) , 2020-9, Pages 428-441
  16. Reza Pishghadam , Shima Ebrahimi , Elham Naji Meidani , ALi Derakhshan , An Introduction to Cultuling Analysis in Light of Variational Pragmatics: A Step Toward Euculturing , EN , Journal of Research in Applied Linguistic , Volume ( 11 ) , 2020-7, Pages 44-56
  17. Nazanin Azam Nouri , Reza Pishghadam , Elham Naji Meidani , The Role of Emotioncy in Cognitive Load and Sentence Comprehension of Language Learners , EN , Issues in Language Teaching , Volume ( 9 ) , 2020-6, Pages 29-55
  18. Seyyedeh Mina Hamedi , Reza Pishghadam , Visual Attention and Lexical Involvement in L1 and L2 Word Processing: Emotional Stroop Effect , EN , Journal of Psycholinguistic Research , Volume ( 49 ) , 2020-6, Pages 1-18
  19. SHAYMAA A ABDULAMEER AABDULAMEER , Mohammad Ghazanfari , Reza Pishghadam , Semantic Parallelism and Repetition in the Discourse of the Holy Qur’an , EN , Journal of Research on the Lepidoptera , Volume ( 51 ) , 2020-6, Pages 850-862
  20. Morteza Amirsheibani , Mohammad Ghazanfari , Reza Pishghadam , DESIGNING AND VALIDATING AN ENGLISH HUMOR COMPREHENSION TEST (EHCT) BASED ON GRICE’S CONVERSATIONAL MAXIMS , EN , Journal of Critical Reviews , Volume ( 7 ) , 2020-4
  21. Morteza Amirsheibani , Mohammad Ghazanfari , Reza Pishghadam , Designing and Validating a Persian Humor Comprehension Test (PHCT) on the Basis of Grice’s Conversational Maxims , EN , العلوم الاجتماعیة : جامعة الکویت - Journal of the Social Sciences , Volume ( 23 ) , 2020-4, Pages 109-117
  22. Vahid Rahmani Doqaruni , Behzad Ghonsooly , Reza Pishghadam , Second language teachers’ reasons for doing/not doing action research in their classrooms , EN , International Journal of Action Research , Volume ( 15 ) , 2020-2, Pages 255-273
  23. Shaghayegh Shayesteh , Reza Pishghadam , Azin Khodaverdi , FN400 and LPC Responses to Different Degrees of Sensory Involvement: A Study of Sentence Comprehension , EN , Advances in Cognitive Psychology , Volume ( 16 ) , 2020-2, Pages 45-58
  24. Seyyedeh Mina Hamedi , Reza Pishghadam , Javad Salehi Fadardi , The contribution of reading emotions to reading comprehension: the mediating effect of reading engagement using a structural equation modeling approach , EN , Educational Research for Policy and Practice , Volume ( 19 ) , 2019-12, Pages 211-238
  25. shiva zeynali , Reza Pishghadam , Azar Hosseini Fatemi , Identifying the motivational and demotivational factors influencing students’ academic achievements in language education , EN , Learning and Motivation , Volume ( 68 ) , 2019-11, Pages 101598-101613
  26. Nahid Soltanian , Zargham Ghabanchi , Reza Pishghadam , Language Learners\\\\\\\' Imagined Communities: Model and Questionnaire Development in the Iranian Context , EN , تحقیقات کاربردی در زبان انگلیسی-Applied Research on English Language , Volume ( 9 ) , 2019-11, Pages 1-28
  27. Elham Naji Meidani , Reza Pishghadam , Golshan Shakeebaee , The role of time perspectives in Language Teachers’ Burnout , EN , Current Psychology , Volume ( 40 ) , 2019-10, Pages 5145-5155
  28. Reza Pishghadam , Golshan Shakeebaee , سیمین دخت رحمانی , Sensory Capital in Education: the Missing Piece? , EN , Italian Journal of Sociology of Education , Volume ( 11 ) , 2019-10, Pages 265-282
  29. Reza Pishghadam , علی درخشان , کیانا ژاله , The Interplay of Teacher Success, Credibility, and Stroke with Respect to EFL Students’ Willingness to Attend Classes , EN , Polish Psychological Bulletin , Volume ( 50 ) , 2019-10, Pages 284-292
  30. Reza Pishghadam , Hossein Makiabadi , Shaghayegh Shayesteh , shiva zeynali , Unveiling the Passive Aspect of Motivation: Insights from English Language Teachers’ Habitus , EN , International Journal of Society, Culture & Language , Volume ( 7 ) , 2019-7, Pages 15-26
  31. asieh amini , Reza Pishghadam , fahime sabouri , On the Role of Language Learners’ Psychological Reactance, Teacher Stroke, and Teacher Success in the Iranian Context , EN , Journal of Research in Applied Linguistic , Volume ( 10 ) , 2019-7, Pages 25-43
  32. Nahid Soltanian , Zargham Ghabanchi , Reza Pishghadam , Investment in L2 learning among Iranian English language learners , EN , Journal of Teaching Language Skills , Volume ( 37 ) , 2019-7, Pages 131-168
  33. hossein makiabadi , Reza Pishghadam , Elham Naji Meidani , غلامحسن خواجوی , Examining the role of emotioncy in willingness to communicate: A Structural Equation Modeling Approach , EN , Revista de Psicodidactica , Volume ( 24 ) , 2019-7, Pages 120-130
  34. Reza Pishghadam , Masoud Mahmoodzadeh , Elham Naji Meidani , Shaghayegh Shayesteh , Teacher as envolver: a new role to play in English language discussion classes , EN , Sri Lanka Journal of Social Sciences , Volume ( 42 ) , 2019-6, Pages 41-51
  35. Behnoosh Borsipour Golkhatmi , Reza Pishghadam , Elham Naji Meidani , The Role of Sensory Emotions in Increasing Willingness to Read in EFL Learners , EN , Revista Publicaciones , Volume ( 49 ) , 2019-6, Pages 169-189
  36. Shaghayegh Shayesteh , Reza Pishghadam , Sahar Moghimi , Extending the Boundaries of Multisensory Teaching: An Introduction to the Dual-Continuum Model of Sensorial Education , EN , International Journal of Innovation, Creativity and Change , Volume ( 4 ) , 2019-5, Pages 64-82
  37. Haniyeh Jajarmi , Reza Pishghadam , Emotioncy-Based Language Instruction: A Key to Enhancing EFL Learners' Vocabulary Retention , EN , تحقیقات کاربردی در زبان انگلیسی-Applied Research on English Language , Volume ( 8 ) , 2019-4, Pages 207-226
  38. maliheh karami , Reza Pishghadam , Purya Baghaei , A probe into EFL learners’ emotioncy as a source of test bias: Insights from differential item functioning analysis , EN , Studies In Educational Evaluation , Volume ( 60 ) , 2019-3, Pages 170-178
  39. Elham Naji Meidani , Reza Pishghadam , The Role of Temporal Intelligence in Language Learners’ Self-regulation and Self-efficacy , EN , Polish Psychological Bulletin , Volume ( 50 ) , 2019-3, Pages 71-82
  40. Nazanin Shadman , Masood Khoshsaligheh , Reza Pishghadam , Iranian Literary Translators’ Emotional Intelligence: Description of Facets , EN , SKASE Journal of Translation and Interpretation , Volume ( 12 ) , 2019-2, Pages 29-47
  41. Somaye Piri , Reza Pishghadam , Zohreh Eslami Rasekh , L. Quentin Dixon , Predictors of L2 achievement: Testing a model based on EFL learners' emotional, social, and cultural capitals , EN , Issues in Educational Research , Volume ( 28 ) , 2018-8, Pages 737-755
  42. kiyana zhaleh , Behzad Ghonsooly , Reza Pishghadam , Effects of Conceptions of Intelligence and Ambiguity Tolerance on Teacher Burnout: A Case of Iranian EFL Teachers1 , EN , Journal of Research in Applied Linguistic , Volume ( 9 ) , 2018-8, Pages 118-140
  43. Somaye Piri , Reza Pishghadam , Z. Eslami , New models of L2 achievement basedon EFL learners’ joint attention and their emotional, social, and cultural capitals , EN , IRAL - International Review of Applied Linguistics in Language Teaching , Volume ( 40 ) , 2018-7, Pages 1-24
  44. Vahid Rahmani Doqaruni , Behzad Ghonsooly , Reza Pishghadam , A Practical Model for Integrating Action Research Time into Second Language Education Schedule , EN , International Journal of Action Research , Volume ( 14 ) , 2018-7, Pages 52-66
  45. Zahra Noorbakhsh , Reza Pishghadam , fahime sabouri , Stroke and Gender Identity in Teacher Success from Learners’ Viewpoints , EN , Sri Lanka Journal of Social Sciences , Volume ( 41 ) , 2018-6, Pages 39-48
  46. Reza Pishghadam , hossein makiabadi , Mohammad Mohtasham , Cultural Understanding of Controversial Issues in Class and Teacher Credibility: Introducing the Concept of Envolvement , EN , Altre Modernita , Volume ( 19 ) , 2018-6, Pages 191-207
  47. Elham Naji Meidani , Reza Pishghadam , Azar Hosseini Fatemi , Behzad Ghonsooly , Constructing and validating a language teachers’ temporal intelligence scale and examining its relationship with teacher burnout , EN , Innovation in Language Learning and Teaching , Volume ( 12 ) , 2018-6, Pages 1-17
  48. Nahid Soltanian , Zargham Ghabanchi , سعید رضایی , Reza Pishghadam , Quantifying Investment in Language Learning: Model and Questionnaire Development and Validation in the Iranian Context , EN , Issues in Language Teaching , Volume ( 7 ) , 2018-6, Pages 25-56
  49. Masood Khoshsaligheh , Reza Pishghadam , Simindokht Rahmani , Saeed Ameri , Relevance of Emotioncy in Dubbing Preference: A Quantitative Inquiry , EN , Translation and Interpreting , Volume ( 10 ) , 2018-3, Pages 75-91
  50. Reza Pishghadam , Golshan Shakibaee , Shaghayegh Shayesteh , Introducing Cultural Weight as a Tool of Comparative Analysis:An Emotioncy-Based Study of Social Class , EN , Humanities Diliman , Volume ( 15 ) , 2018-2, Pages 139-158
  51. Ahmad Ansarifar , Hesamoddin Shahriari , Reza Pishghadam , Phrasal complexity in academic writing: A comparison of abstracts written by graduate students and expert writers in applied linguistics , EN , Journal of English for Academic Purposes , Volume ( 31 ) , 2018-1, Pages 58-71
  52. Reza Pishghadam , , Judgments under emotioncy’s influence : A case of linguistic bias , EN , Cognitive Linguistic Studies , Volume ( 4 ) , 2017-12, Pages 293-312
  53. Reza Pishghadam , maliheh karami , Probing Language Teachers’ Stroking and Credibility in Relation to Their Success in Class , EN , Alberta Journal of Educational Research , Volume ( 63 ) , 2017-11, Pages 378-395
  54. golshan shakeebaee , Reza Pishghadam , H. Khajavy , Examining Ethnocentrism, Emotionalization, and Life Syllabus in Foreign Language Achievement , EN , International Journal of Instruction , Volume ( 10 ) , 2017-9, Pages 343-360
  55. Reza Pishghadam , Shaghayegh Shayesteh , Emo-Sensory Expression at the Crossroads of Emotion, Sense, and Language: A Case of Color-Emotion Associations , EN , International Journal of Society, Culture & Language , Volume ( 5 ) , 2017-9, Pages 15-25
  56. Reza Pishghadam , zahra seyednozadi , Mohammad Zabetipour , EXAMINING TEACHER CREDIBILITY AND LANGUAGE ACHIEVEMENT IN LIGHT OF EMOTIONALIZATION AND LIFE SYLLABUS , EN , International Journal of Pedagogies and Learning , Volume ( 12 ) , 2017-9, Pages 117-131
  57. Reza Pishghadam , , Shaghayegh Shayesteh , Compartmentalizing Culture Teaching Strategies Under an Emotioncy-Based Model , EN , Kasetsart Journal - Social Sciences , Volume ( 38 ) , 2017-8, Pages 359-367
  58. Leila Shahian , Reza Pishghadam , H. Khajavy , Flow and reading comprehension: Testing the mediating role of emotioncy , EN , Issues in Educational Research , Volume ( 27 ) , 2017-7, Pages 527-549
  59. fatemeh rajab nejad namaghi , Reza Pishghadam , fahime sabouri , On the Influence of Stroke on Willingness to Attend Classes and Foreign Language Achievement , EN , تحقیقات کاربردی در زبان انگلیسی-Applied Research on English Language , Volume ( 6 ) , 2017-6, Pages 141-158
  60. somayeh Javadimehr , Azar Hosseini Fatemi , Behzad Ghonsooly , Reza Pishghadam , The Factors Affecting Moral Competency of Iranian Undergraduate Students Majoring in English Language and Literature: Investigating the Role of Applied ELT in Iranian Collectivist Culture , EN , Iranian Journal of Applied Language Studies , Volume ( 9 ) , 2017-6, Pages 59-78
  61. Vahid Rahmani Doqaruni , Reza Pishghadam , Behzad Ghonsooly , A Mixed Methods Research on Teachers' Beliefs about Action Research in Second Language Education , EN , International Journal of Action Research , Volume ( 13 ) , 2017-5, Pages 75-94
  62. Reza Pishghadam , Hannaneh Abbasnejad , Introducing Emotioncy as an Invisible Force Controlling Causal Decisions: A Case of Attribution Theory , EN , Polish Psychological Bulletin , Volume ( 48 ) , 2017-4, Pages 129-140
  63. Fateme Irajzad , Reza Pishghadam , Hesamoddin Shahriari , Examining the Stroking Behavior of English, Persian, and Arabic School Teachers in Iran: A Mixed-methods Study , EN , International Journal of Instruction , Volume ( 10 ) , 2017-2, Pages 219-236
  64. Reza Pishghadam , Shaghayegh Shayesteh , The Consolidation of Life Issues and Language Teaching on the Life-Language Model of Emotioncy , EN , Humanising Language Teaching , Volume ( 19 ) , 2017-2, Pages 1-14
  65. Reza Pishghadam , Shaghayegh Shayesteh , Emotioncy: A Post-Linguistic Approach toward Vocabulary Learning and Retention , EN , Sri Lanka Journal of Social Sciences , Volume ( 39 ) , 2016-10, Pages 27-36
  66. Samira Yaghooty , Reza Pishghadam , Delving into the Future of Iran`s English Language Teaching in Light of Technology , EN , Journal of Futures Studies , Volume ( 21 ) , 2016-10, Pages 49-62
  67. fahime sabouri , Reza Pishghadam , English Language Teachers’ Burnout Within the Cultural Dimensions Framework , EN , Asia-Pacific Education Researcher , Volume ( 25 ) , 2016-10, Pages 677-687
  68. Reza Pishghadam , Mohammad Zabetipour , Afrouz Aminzadeh , Examining emotions in English language learning classes: A case of EFL emotions , EN , Issues in Educational Research , Volume ( 26 ) , 2016-9, Pages 508-527
  69. Reza Pishghadam , Hannaneh Abbasnejad , Emotioncy: A Potential Measure of Readability , EN , International Electronic Journal of Elementary Education , Volume ( 9 ) , 2016-9, Pages 109-123
  70. Reza Pishghadam , Shaghayegh Shayesteh , , Contextualization-Emotionalization Interface: A Case of Teacher Effectiveness , EN , International and Multidisciplinary Journal of Social Sciences-Rimcis , Volume ( 5 ) , 2016-7, Pages 97-127
  71. Reza Pishghadam , Shaghayegh Shayesteh , fatemeh heidari , Hybrid modeling of intelligence and linguistic factors as predictors of translation quality , EN , Translation and Interpreting , Volume ( 8 ) , 2016-6, Pages 101-116
  72. Mohammad Zabetipour , Reza Pishghadam , The Impacts of Open and Closed Postures on EFL Learners’ Perceptions of Class Activity , EN , International Journal of Humanities and Cultural Studies , Volume ( 3 ) , 2016-4, Pages 270-279
  73. fahime sabouri , Reza Pishghadam , Azar Hosseini Fatemi , Behzad Ghonsooly , Culture and Identity: Linking Iranian Identity Components and Cultural Dimensions , EN , Issues in Language Teaching , Volume ( 4 ) , 2016-4, Pages 49-78
  74. VahidehSadat Vahedi , Behzad Ghonsooly , Reza Pishghadam , Vocabulary Glossing: A Meta-analysis of the Relative Effectiveness of Different Gloss Types on L2 Vocabulary Acquisition , EN , Teaching English with Technology , Volume ( 16 ) , 2016-3, Pages 3-25
  75. Reza Pishghadam , fahime sabouri , Laila Samavarchi , tahereh hassanzadeh , Examining the gender identity of language teachers using a masculinity-femininity scale: A case from Iran , EN , Issues in Educational Research , Volume ( 26 ) , 2016-3, Pages 131-146
  76. Leila Sayah , Reza Pishghadam , Behzad Ghonsooly , Azar Hosseini Fatemi , L2 Learners' Perceptions of Teachers' Roles in EFL Settings , EN , Humanising Language Teaching , Volume ( 18 ) , 2016-2, Pages 1-10
  77. Reza Pishghadam , Purya Baghaei , , Introducing Emotioncy as a Potential Source of Test Bias: A Mixed Rasch Modeling Study , EN , International Journal of Testing , Volume ( 17 ) , 2016-1, Pages 127-140
  78. Reza Pishghadam , Reza Zabihi , Momeneh Ghadiri , Linguistic-Bound or Life-Wise Language Teaching Beliefs: A Mixed Methods Approach , EN , Current Psychology , Volume ( 34 ) , 2015-11, Pages 654-665
  79. Reza Pishghadam , Haniyeh Jajarmi , Shaghayegh Shayesteh , Conceptualizing Sensory Relativism in Light of Emotioncy: A Movement beyond Linguistic Relativism , EN , International Journal of Society, Culture & Language , Volume ( 4 ) , 2015-9, Pages 11-21
  80. Mahshid Hejazi , Behzad Ghonsooly , Reza Pishghadam , Hesamoddin Shahriari , Home Culture Attachment and Comprehending L2 Written Texts: A Study on EFL learners in Iran , EN , Mediterranean Journal of Social Sciences , Volume ( 6 ) , 2015-7, Pages 383-390
  81. zahra seyednozadi , Reza Pishghadam , Delving into the Speech Act of Accusation: A Case of Persian and English Newspapers and Magazines , EN , Mediterranean Journal of Social Sciences , Volume ( 6 ) , 2015-6, Pages 388-397
  82. somayeh Javadimehr , Azar Hosseini Fatemi , Behzad Ghonsooly , Reza Pishghadam , Constructing and Validating a Scale to Measure the Role of Factors Affecting EFL learners’ Moral Competency , EN , Journal of Applied Linguistics and Language Research , Volume ( 2 ) , 2015-6, Pages 152-164
  83. Saeedeh Behrooznia , Reza Pishghadam , Mohammad Ghazanfari , Linguistic Politeness and its Relationship with Data Collection Preferences , EN , Teaching English Language , Volume ( 9 ) , 2015-6, Pages 89-120
  84. fahime sabouri , Reza Pishghadam , Azar Hosseini Fatemi , Behzad Ghonsooly , Development and Validation of a Cultural Dimensions Scale (CDS) and Its Application in an Iranian Context , EN , Mediterranean Journal of Social Sciences , Volume ( 6 ) , 2015-6, Pages 367-378
  85. ُBrian Street , Reza Pishghadam , shiva zeynali , Changes and Challenges of Literacy Practices: A Case of a Village in Iran , EN , International Journal of Society, Culture & Language , Volume ( 3 ) , 2015-5, Pages 16-27
  86. Zeinab Azizi , Azar Hosseini Fatemi , Reza Pishghadam , Zargham Ghabanchi , Investigating the Relationship between Iranian EFL Learners' Cultural Intelligence and their Home Cultural Attachment , EN , Mediterranean Journal of Social Sciences , Volume ( 6 ) , 2015-5, Pages 575-585
  87. Mohammad Zabetipour , Reza Pishghadam , Behzad Ghonsooly , The Impacts of Open/closed Body Positions and Postures on Learners’ Moods , EN , Mediterranean Journal of Social Sciences , Volume ( 6 ) , 2015-3, Pages 643-655
  88. Reza Pishghadam , Elham Naji Meidani , Gholam Hassan Khajavy Fadafen , Language Teachers’ Conceptions of Intelligence and their Roles in Teacher Care and Teacher Feedback , EN , Australian Journal of Teacher Education , Volume ( 40 ) , 2015-1, Pages 60-82
  89. Reza Pishghadam , Probing ELT Along a Two-way Road: An Interview with Prof. Reza Pishghadam , EN , Humanising Language Teaching , Volume ( 17 ) , 2015-1, Pages 1-5
  90. Leila Sayah , Reza Pishghadam , Behzad Ghonsooly , Azar Hosseini Fatemi , Identity Statuses Scale in EFL Settings: A Case of Formal and Informal Contexts , EN , Mediterranean Journal of Social Sciences , Volume ( 5 ) , 2014-12, Pages 1530-1542
  91. Reza Pishghadam , Shaghayegh Shayesteh , Neuro-Linguistic Programming (NLP) for Language Teachers: Revalidation of an NLP Scale , EN , Theory and Practice in Language Studies , Volume ( 4 ) , 2014-10, Pages 2096-2104
  92. Elahe Goudarzi , Behzad Ghonsooly , Reza Pishghadam , An Exploration Of The Interrelationships Among EFL learners’ English Self-efficacy, Metacognitive Awareness, And Their Test Performance , EN , Pragmatics and Cognition , Volume ( 22 ) , 2014-10, Pages 325-339
  93. Mina Hamedi , Reza Pishghadam , Mohammad Ghazanfari , Constructing and validating the self-efficacy scale for English language learners’ textbooks through Rasch measurement model , EN , International Journal of Research Studies in Language Learning , Volume ( 3 ) , 2014-9, Pages 73-84
  94. Reza Pishghadam , Gholam Hassan Khajavy Fadafen , Development and validation of the Student Stroke Scale and examining its relation with academic motivation , EN , Studies In Educational Evaluation , Volume ( 43 ) , 2014-9, Pages 109-114
  95. samaneh seyedabadi , Azar Hosseini Fatemi , Reza Pishghadam , Construction and Validation of EFL Learners’ Attitudes toward English Pronunciation (LATEP): A Structural Equation Modeling Approach , EN , Theory and Practice in Language Studies , Volume ( 4 ) , 2014-9, Pages 1929-1940
  96. Salim Yassami , Mohammad Ghazanfari , Reza Pishghadam , Azar Hosseini Fatemi , Task-Based Creative Writing through Visual Advertisement: AChange of Attitude , EN , Iranian Journal of Applied Language Studies , Volume ( 6 ) , 2014-8, Pages 117-138
  97. Gavin T L Brown , Reza Pishghadam , Shaghayegh Shayesteh , Iranian university students ` conceptions of assessment: Using assessment to self-improve , EN , Assessment Matters , Volume ( 6 ) , 2014-6, Pages 5-33
  98. Reza Pishghadam , Bob Adamson , Shaghayegh Shayesteh , Emotion-Based Language Instruction (EBLI) as a new perspective in bilingual education , EN , Multilingual Education , Volume ( 3 ) , 2014-3, Pages 1-16
  99. Reza Pishghadam , fahime sabouri , A Socio-Cultural Study of Language Teacher Status , EN , International Journal of Society, Culture & Language , Volume ( 2 ) , 2014-3, Pages 63-72
  100. Reza Pishghadam , Reza Zabihi , Momene Ghadiri , Teachers’ Feedback on EFL Students’ Writings: A Linguistic or Life Syllabus Perspective , EN , Humanising Language Teaching , Volume ( 16 ) , 2014-2, Pages 1-18
  101. Reza Pishghadam , Bob Adamson , Shaghayegh Shayesteh , Flora Kan , Conceptions of assessment and teacher burnout , EN , Assessment in Education: Principles Policy and Practice , Volume ( 21 ) , 2014-1, Pages 34-51
  102. Reza Pishghadam , fahime sabouri , Construction, Validation, and Application of a Teacher Status Scale (TSS): A Case of Iranian Junior High School Teachers , EN , Issues in Language Teaching , Volume ( 2 ) , 2013-12, Pages 1-26
  103. Azar Hosseini Fatemi , Reza Pishghadam , fatemeh vahidnia , The Role of Goal setting Theory on Iranain EFL Learners' Motivation , EN , International Journal of Research Studies in Language Learning , Volume ( 14 ) , 2013-11, Pages 125-142
  104. Reza Pishghadam , Shaghayegh Shayesteh , Parents’ Conceptual Involvement in their Children’s Education: An Assessment-oriented View , EN , Alberta Journal of Educational Research , Volume ( 59 ) , 2013-10, Pages 644-661
  105. Reza Pishghadam , Reza Zabihi , Shaghayegh Shayesteh , The Perception–Practicum Interface Revisited: Life-wise Language Teaching Perceptions and Teacher Burnout , EN , Asia-Pacific Education Researcher , Volume ( 23 ) , 2013-9, Pages 287-297
  106. Elham Naji Meidani , Reza Pishghadam , Mohammad Ghazanfari , Construction and Validation of Critical Understanding of the Global Spread of English Scale (CUGSES) , EN , زبان شناسی کاربردی - Iranian Journal of Applied Linguistics , Volume ( 16 ) , 2013-9, Pages 83-106
  107. Nasrin Ashrafi , Reza Pishghadam , Mohammad Reza Hashemi , Construction and Validation of the Translation Teacher Competency Test (TTCT) , EN , مطالعات ترجمه , Volume ( 11 ) , 2013-9, Pages 66-81
  108. Elham Naji Meidani , Reza Pishghadam , Analysis of English language textbooks in the light of English as an International Language (EIL): A comparative study , EN , International Journal of Research Studies in Language Learning , Volume ( 2 ) , 2013-6, Pages 1-14
  109. Reza Pishghadam , Reza Zabihi , Introducing and Exemplifying English for Life Purposes (ELP) as a New Concept in English Language Teaching , EN , Humanising Language Teaching , Volume ( 15 ) , 2013-6, Pages 1-19
  110. Reza Pishghadam , Mohammad Ali Shams , A New Look into the Construct Validity of the IELTS Speaking Module , EN , Journal of Teaching Language Skills , Volume ( 5 ) , 2013-5, Pages 71-90
  111. Reza Pishghadam , Gholam Hassan Khajavy Fadafen , Intelligence and metacognition as predictors of foreign language achievement: A structural equation modeling approach , EN , Learning and Individual Differences , Volume ( 24 ) , 2013-4, Pages 176-181
  112. Reza Pishghadam , Mohammad Ali Shams , Pinpointing the classifiers of English language writing ability: A discriminant function analysis approach , EN , تحقیقات کاربردی در زبان انگلیسی-Applied Research on English Language , Volume ( 2 ) , 2013-3, Pages 45-60
  113. Reza Pishghadam , Mohammad Reza Hashemi , Elahe Bazri , Specifying the Underlying Constructs of Home Culture Attachment Scale , EN , International Journal of Society, Culture & Language , Volume ( 1 ) , 2013-3, Pages 37-51
  114. Reza Pishghadam , Nasrin Ashrafi , Translation Industry in the Light of Complexity Science: A Case of Iranian Context , EN , Translation , Volume ( 2 ) , 2013-3, Pages 53-78
  115. Reza Pishghadam , Azar Hosseini Fatemi , Shoorangiz Ghaviandam , Designing and Validating a Scale on English Language Teacher Perfectionism , EN , Iranian EFL Journal , Volume ( 9 ) , 2013-2, Pages 11-22
  116. Reza Pishghadam , Mostafa Morady Moghaddam , Investigating condolence responses in English and Persian , EN , International Journal of Research Studies in Language Learning , Volume ( 2 ) , 2013-1, Pages 39-47
  117. Reza Pishghadam , Atena Attaran , Rhetorical patterns of argumentation in EFL journals of Persian and English , EN , International Journal of Research Studies in Language Learning , Volume ( 2 ) , 2013-1, Pages 81-90
  118. Reza Pishghadam , Seyyed Ehsan Golparvar , Gholam Hassan Khajavy Fadafen , The Role of Narrative Intelligence in English Language Teaching, Major and Gender , EN , Porta Linguarum , Volume ( 19 ) , 2013-1, Pages 59-70
  119. Reza Pishghadam , Gholam Hassan Khajavi Fadafen , Sociological and Psychological Model of Foreign Language Achievement: Examining Social/Cultural Capital and Cognitive/Metacognitive Aspects , EN , زبان شناسی کاربردی - Iranian Journal of Applied Linguistics , Volume ( 16 ) , 2012-12, Pages 129-144
  120. Azar Hosseini Fatemi , Reza Pishghadam , smr adel , Discourse and Commodified Identities Construction: Case Studies of Iranian EFL Learners and Teachers at Private Language Schools , EN , World Journal of English Language , Volume ( 2 ) , 2012-12, Pages 32-47
  121. Reza Pishghadam , Tahereh Ghorbani Nezhad , Shaghayegh Shayesteh , Creativity and its Relationship with Teacher Success , EN , Brazilian English Language Teaching Journal , Volume ( 3 ) , 2012-12, Pages 204-216
  122. Reza Pishghadam , Purya Baghaei , Elahe Bazri , Shoorangiz Ghaviandam , Using Rasch to Validate a Measure of English Language Teacher Prejudice , EN , Teaching English Language , Volume ( 6 ) , 2012-10, Pages 25-47
  123. Reza Pishghadam , raheleh motakef , Attributional Analysis of Language Learners at High Schools: A Case of Iranian Learners , EN , زبان شناسی کاربردی - Iranian Journal of Applied Linguistics , Volume ( 15 ) , 2012-9, Pages 85-105
  124. Reza Pishghadam , Mohammad Ali Shams , Hybrid Modeling of Intelligence and Linguistic Factors as Predictors of L2 Writing Quality: A SEM Approach , EN , Language Testing in Asia , Volume ( 2 ) , 2012-9, Pages 53-76
  125. Reza Pishghadam , Reza Zabihi , Crossing the threshold of Iranian TEFL , EN , تحقیقات کاربردی در زبان انگلیسی-Applied Research on English Language , Volume ( 1 ) , 2012-9, Pages 57-71
  126. Reza Pishghadam , pk pk , An Investigation into Teachers’ Feedback on Learners’ Errors: Gender and Teacher Experience , EN , Mediterranean Journal of Social Sciences , Volume ( 3 ) , 2012-9, Pages 589-597
  127. Reza Pishghadam , Elham Naji Meidani , A Critical Look into Critical Pedagogy , EN , Journal for Critical Education Policy Studies , Volume ( 10 ) , 2012-9, Pages 464-484
  128. Reza Pishghadam , Reza Zabihi , Establishing a Life-Language Model of Proficiency: A New Challenge for Language Testers , EN , International Journal of Language Testing , Volume ( 2 ) , 2012-9, Pages 93-108
  129. Reza Pishghadam , Paria Kermanshahi , Writers’ Stance-taking in EFL Articles: A Case of Persian, English and EFL Speakers , EN , Iranian EFL Journal , Volume ( 8 ) , 2012-9, Pages 9-12
  130. Azar Hosseini Fatemi , Reza Pishghadam , arezoo asghari , Attribution Theory and Personality Traits among EFL Learners , EN , International Journal of Linguistics , Volume ( 4 ) , 2012-6, Pages 229-243
  131. Reza Pishghadam , pk pk , It Might Have Been a Slip of Tongue: Iranian EFL Teachers’ Reaction to their Colleagues’ Linguistic Goofs , EN , Life Science Journal , Volume ( 9 ) , 2012-6, Pages 215-220
  132. Reza Pishghadam , Shaghayegh Shayesteh , Conceptions of Assessment among Iranian EFL Teachers , EN , Iranian EFL Journal , Volume ( 8 ) , 2012-6, Pages 9-23
  133. Reza Pishghadam , Shima Ghahari , Life-wise Language Learning Textbooks: Construction and Validation of an Emotional Abilities Scale through Rasch Modeling , EN , Issues in Language Teaching , Volume ( 1 ) , 2012-6, Pages 1-32
  134. Reza Pishghadam , maryam sharafaddini , Pragmatic Transfer in L2 Speech Behaviors: A Cross-cultural Study , EN , Journal of Society and Communication , Volume ( 1 ) , 2012-6, Pages 116-160
  135. Azar Hosseini Fatemi , Reza Pishghadam , Mohammad Reza Hashemi , smr adel , The coronotopical nature of identity construction: Case studies of narrative identities of EFL teachers , EN , International Journal of Research Studies in Language Learning , Volume ( 10 ) , 2012-5, Pages 1-16
  136. Reza Pishghadam , , Linguistic Democracy in English Language Teaching , EN , Life Science Journal , Volume ( 9 ) , 2012-4, Pages 398-407
  137. Reza Pishghadam , pk pk , Insha’Allah (God’s Willing) and its Functions in Persian , EN , Studies in Literature and Language , Volume ( 4 ) , 2012-3, Pages 1-6
  138. Reza Pishghadam , Purya Baghaei , Shaghayegh Shayesteh , Construction and Validation of an English Language Teacher Creativity Scale (ELT-CS , EN , Journal of American Science , Volume ( 8 ) , 2012-3, Pages 497-508
  139. Reza Pishghadam , Reza Zabihi , pk pk , Educational Language Teaching: A New Movement beyond Reflective/Critical Teaching , EN , Life Science Journal , Volume ( 9 ) , 2012-3, Pages 892-899
  140. Ebrahim Khodadady , Seyyed Mohammad Alavi , Reza Pishghadam , Mohammad Saber Khaghaninezhad , Teaching General English in Academic Context: Schema Based or Translation Based Approach? , EN , International Journal of Linguistics , Volume ( 4 ) , 2012-3, Pages 56-89
  141. Reza Pishghadam , elyas barabadi , Constructing and Validating Computerized Assessment of L2 Reading Comprehension , EN , زبان شناسی کاربردی - Iranian Journal of Applied Linguistics , Volume ( 15 ) , 2012-3, Pages 73-95
  142. Purya Baghaei , Reza Pishghadam , Shoorangiz Ghaviandam , Elahe Bazri , Determining the Underlying Constructs of the English Language Teacher Prejudice Scale , EN , Journal of American Science , Volume ( 8 ) , 2012-2, Pages 703-708
  143. Reza Pishghadam , Elham Naji Meidani , Applied ELT as a Panacea for Linguistic Imperialism , EN , Iranian EFL Journal , Volume ( 8 ) , 2012-2, Pages 35-52
  144. Reza Pishghadam , sara shirmohammadi , Professional Identity in Iran`s Higher Education: A Case of EFL Professors , EN , Journal of Educational and Social Research , Volume ( 2 ) , 2012-1, Pages 317-328
  145. Reza Pishghadam , - - , The Interaction of Lexical and Grammatical Aspects in English as a Foreign Language for Iranian Farsi Speaking Learners , EN , Mediterranean Journal of Social Sciences , Volume ( 3 ) , 2012-1, Pages 149-156
  146. Reza Pishghadam , , Personality and Emotional Intelligence in Teacher Burnout , EN , Spanish Journal of Psychology , Volume ( 15 ) , 2012-1, Pages 227-236
  147. Reza Pishghadam , sima zarei , Cross-cultural Comparison of Gratitude Expressions in Persian, Chinese and American English , EN , English Language Teaching , Volume ( 5 ) , 2012-1, Pages 117-126
  148. Reza Pishghadam , Reza Zabihi , Life Syllabus: A New Research Agenda in English Language Teaching , EN , Perspectives , Volume ( 19 ) , 2012-1, Pages 23-27
  149. Reza Pishghadam , raheleh motakef , Narrative Intelligence and Learning Languages , EN , International Journal of Language Teaching and Research , Volume ( 1 ) , 2012-1, Pages 13-20
  150. Reza Pishghadam , sima zarei , Expressions of Gratitude: A Case of EFL Learners , EN , Review of European Studies , Volume ( 3 ) , 2011-12, Pages 140-149
  151. Reza Pishghadam , Mohsen Noghani Dokht Bahmani , Reza Zabihi , The Construct Validation of a Questionnaire of Social and Cultural Capital , EN , English Language Teaching , Volume ( 4 ) , 2011-12, Pages 195-203
  152. Reza Pishghadam , parisa rasouli , A Cross-Linguistic Study of Persuasive Strategies used in Persian and English Languages , EN , Research Journal of International Studie , Volume ( 5 ) , 2011-12, Pages 7-17
  153. Reza Pishghadam , sara shirmohammadi , Investigation into the Roles of Iranian Professors Teaching TEFL: A Study Based on Goffman's Footing Theory , EN , Journal of Academic and Applied Studies , Volume ( 1 ) , 2011-12, Pages 42-58
  154. Reza Pishghadam , mehrzad sadeghi , culture and Identity Change Among Iranian EFL Teachers , EN , Ozean Journal of Social Sciences , Volume ( 4 ) , 2011-12, Pages 147-162
  155. Reza Pishghadam , , Giving Directions: A Cross-cultural Comparison of L1 and L2 Strategies , EN , Language, Literature, and Cultural Studies , Volume ( 4 ) , 2011-12, Pages 265-280
  156. Reza Pishghadam , Seyyed Ehsan Golparvar , Gholam Hassan Khajavi Fadafen , Elaheh Iranrad , Narrative intelligence and pedagogical success in English , EN , Brazilian English Language Teaching Journal , Volume ( 2 ) , 2011-12, Pages 178-189
  157. Reza Pishghadam , Elham Naji Meidani , Culture and Education: Bringing to Light the Views of Iranian Students of English, French and Arabic Majors towards Learning and Teaching , EN , International Journal of Innovative Interdisciplinary Research , Volume ( 1 ) , 2011-12, Pages 21-35
  158. Reza Pishghadam , Shahrzad Pourali , Iranian Gradudate Students`Conceptions Abouit English Language Teaching and Learning , EN , Perspectives , Volume ( 18 ) , 2011-11, Pages 11-17
  159. Reza Pishghadam , elyas barabadi , Ali Mehri Kamrood , The Differing Effect of Computerized Dynamic Assessment of L2 Reading Comprehension on High and Low Achievers , EN , Journal of Language Teaching and Research , Volume ( 2 ) , 2011-11, Pages 1353-1358
  160. Reza Pishghadam , maryam sharafaddini , A Contrastive Study into the Realization of Suggestion Speech Act: Persain vs English , EN , Candadian Social Science , Volume ( 7 ) , 2011-10, Pages 230-239
  161. Reza Pishghadam , Fateme Javedanmehr , Learner Creativity and Performance in Written Narrative Tasks , EN , World Journal of Education , Volume ( 1 ) , 2011-10, Pages 115-125
  162. Reza Pishghadam , Ebrahim Khodadady , Reza Zabihi , LEARNER CREATIVITY IN FOREIGN LANGUAGE ACHIEVEMENT , EN , European Journal of Educational Studies , Volume ( 3 ) , 2011-10, Pages 465-472
  163. Reza Pishghadam , Farnoush Khosropanah , Examining Construct Validation of the English Language Teachers Competency Test , EN , International Education Studies , Volume ( 4 ) , 2011-9, Pages 194-209
  164. Reza Pishghadam , Purya Baghaei , Hesamoddin Shahriari , Development and Validation of an English Language Teacher Competency Test Using Item Response Theory , EN , The International Journal of Educational and Psychological Assessment , Volume ( 8 ) , 2011-9, Pages 54-68
  165. Reza Pishghadam , maryam sharafaddini , Delving into Speech Act of Suggestion: A Case of Iranian EFL Learners , EN , International Journal of Business and Social Science , Volume ( 2 ) , 2011-9, Pages 152-160
  166. Reza Pishghadam , Mohammad Reza Hashemi , pk pk , Self-correction among Iranian EFL Learners: An Investigation into their Preferences for Corrective Feedback , EN , Journal of Language Teaching and Research , Volume ( 2 ) , 2011-9, Pages 957-962
  167. Reza Pishghadam , Reza Zabihi , Parental Education and Social and Cultural Capital in Academic Achievement , EN , International Journal of English Linguistics , Volume ( 1 ) , 2011-9, Pages 50-57
  168. Reza Pishghadam , mitra shapoori , Shaghayegh Shayesteh , NLP and its Relationship with Teacher Success, Gender, Teaching Experience, and Degree: A Comparative Study , EN , World Journal of English Language , Volume ( 1 ) , 2011-9, Pages 2-8
  169. Reza Pishghadam , mehrzad sadeghi , HOME CULTURE ATTACHMENT AND ACCESS TO SOCIAL/CULTURAL CAPITAL: A CASE OF IRANIAN ENGLISH FOREIGN LANGUAGE TEACHERS , EN , African Journal of Social Sciences , Volume ( 1 ) , 2011-9, Pages 47-65
  170. Reza Pishghadam , Azar Hosseini Fatemi , Fateme Javedanmehr , Learner Creativity in Accuracy, Complexity and Fluency in Written Narrative Tasks , EN , Studies in Applied Linguistics , Volume ( 1 ) , 2011-9, Pages 33-51
  171. Reza Pishghadam , , IQ and Test Format: A Study into Test Fairness , EN , International Journal of Language Testing , Volume ( 1 ) , 2011-9, Pages 17-29
  172. Reza Pishghadam , Shima Ghahari , The Impact of Glossing on Incidental Vocabulary Learning: A Comparative Study , EN , Iranian EFL Journal , Volume ( 7 ) , 2011-9, Pages 8-29
  173. Reza Pishghadam , Mohsen Noghani Dokht Bahmani , Reza Zabihi , An Application of a Questionnaire of Social and Cultural Capital to English Language Learning , EN , English Language Teaching , Volume ( 4 ) , 2011-8, Pages 151-157
  174. Reza Pishghadam , , A Chronotopic Analysis of Cover Letters in Persian and English , EN , Cross-cultural Communication , Volume ( 7 ) , 2011-8, Pages 116-125
  175. Reza Pishghadam , Farnoush Khosropanah , Predictive Validity of the English Language Teacher Competency Test , EN , International Journal of Education , Volume ( 3 ) , 2011-7, Pages 1-19
  176. Reza Pishghadam , raheleh motakef , Attributional Patterns with Respect to Major and Attendance in Private Language Schools: A Case of EFL Context , EN , Theory and Practice in Language Studies , Volume ( 1 ) , 2011-7, Pages 888-894
  177. Reza Pishghadam , Mostafa Moradi Moghaddam , Towards a Contrastive Pragmatic Analysis of Congratulation Speech Act in Persian and English , EN , The Journal of Applied Linguistics , Volume ( 4 ) , 2011-7, Pages 130-155
  178. Azar Hosseini Fatemi , Reza Pishghadam , Zahra Heidarian , Gender Delineation in High school and Pre-university ELT Textbooks: A Criterion-oriented Approach to Text Analysis , EN , Iranian EFL Journal , Volume ( 7 ) , 2011-6, Pages 32-47
  179. Reza Pishghadam , Shaghayegh Shayesteh , mitra shapoori , Validation of an NLP Scale and its Relationship with Teacher Success in High Schools , EN , Journal of Language Teaching and Research , Volume ( 2 ) , 2011-6, Pages 11-12
  180. Reza Pishghadam , Purya Baghaei , Mohammad Ali Shams , Saeedeh Shamsaee , Construction and Validation of a Narrative Intelligence Scale with the Rasch Rating Scale Model , EN , The International Journal of Educational and Psychological Assessment , Volume ( 8 ) , 2011-6, Pages 75-90
  181. Reza Pishghadam , Ebrahim Khodadady , Naeemeh Daliri Rad , The Effect of Form versus Meaning-Focused Tasks on the Development of Collocations among Iranian Intermediate EFL Learners , EN , English Language Teaching , Volume ( 4 ) , 2011-6, Pages 180-189
  182. Reza Pishghadam , , A Quantitative Survey on Iranian English Learners' Attitudes toward Varieties of English: World English or World Englishes , EN , English Language and Literature Studies , Volume ( 1 ) , 2011-6, Pages 86-95
  183. Reza Pishghadam , Mostafa Morady Moghaddam , Group Work in EFL Children‟s Classes: A Qualitative Study , EN , Theory and Practice in Language Studies , Volume ( 1 ) , 2011-6, Pages 622-629
  184. Reza Pishghadam , Shahrzad Pourali , Metaphorical Analysis of Iranian MA University Students’ Beliefs: A Qualitative Study , EN , Higher Education Studes , Volume ( 1 ) , 2011-6, Pages 27-37
  185. Reza Pishghadam , pk pk , PEER CORRECTION AMONG IRANIAN ENGLISH LANGUAGE , EN , European Journal of Educational Studies , Volume ( 3 ) , 2011-6, Pages 217-227
  186. Reza Pishghadam , parisa rasouli , Persuasive Strategies among Iranian EFL Learners , EN , Studies in Literature and Language , Volume ( 3 ) , 2011-6, Pages 70-90
  187. Reza Pishghadam , , A Qualitative Analysis of ELT in the Language Institutes of Iran in the Light of the Theory of ‘World Englishes’ , EN , Journal of Language Teaching and Research , Volume ( 2 ) , 2011-5, Pages 569-579
  188. Reza Pishghadam , fahimeh akhoondpoor manteghi , Learner Perfectionism and its Role in Foreign Language Learning Success, Academic Achievement, and Learner Anxiety , EN , Journal of Language Teaching and Research , Volume ( 2 ) , 2011-4, Pages 432-440
  189. Reza Pishghadam , Reza Zabihi , Social and Cultural Capital in Creativity , EN , Candadian Social Science , Volume ( 7 ) , 2011-4, Pages 32-38
  190. Reza Pishghadam , pk pk , Speech Act of Correction: The Way Iranian EFL Learners Correct their Teachers L , EN , Theory and Practice in Language Studies , Volume ( 1 ) , 2011-4, Pages 342-348
  191. Reza Pishghadam , , On Validation of Concept Map as an Assessment Tool of L2 Reading Comprehension , EN , World Journal of English Language , Volume ( 1 ) , 2011-4, Pages 80-96
  192. Reza Pishghadam , Shahrzad Pourali , Iranian PhD Students Beliefs about Language Learning and Teaching: A Qualitative Study , EN , World Journal of Education , Volume ( 1 ) , 2011-4, Pages 63-71
  193. Reza Pishghadam , Introducing Applied ELT as a New Paradigm , EN , Iranian EFL Journal , Volume ( 7 ) , 2011-4, Pages 9-20
  194. Reza Pishghadam , , Emotional Intelligence: Can It Be a Predictor of Performance on Different Test Formats? , EN , International Journal of Linguistics , Volume ( 3 ) , 2011-3, Pages 1-21
  195. Reza Pishghadam , Reza Zabihi , Foreign language attributions and achievement in foreign language classes , EN , International Journal of Linguistics , Volume ( 3 ) , 2011-3, Pages 1-11
  196. Reza Pishghadam , Sanaz Ghadiri , Symmetrical or Asymmetrical Scaffolding: Piagetian vs. Vygotskyan Views to Reading Comprehension , EN , Journal of Language and Literacy Education , Volume ( 7 ) , 2011-3, Pages 49-64
  197. Reza Pishghadam , Azar Hosseini Fatemi , Rajabali Askarzadeh Torghabeh , safoura Navari , Qualitative Metaphor Analysis and Language Learning Opportunities , EN , زبان شناسی کاربردی - Iranian Journal of Applied Linguistics , Volume ( 14 ) , 2011-3, Pages 77-108
  198. Reza Pishghadam , Ebrahim Khodadady , Nastaran Khosh Sabk , The Impact of Visual and Verbal Intelligences-Based Teaching on the Vocabulary Retention and Written Production of Iranian Intermediate EFL Learners , EN , The Modern Journal of Applied Linguistics , Volume ( 2 ) , 2010-7, Pages 379-395
  199. Ebrahim Khodadady , Reza Pishghadam , Maryam Fakhar , The Relationship among Reading Comprehension Ability, Grammar and Vocabulary Knowledge: An Experimental and Schema-Based Approach , EN , Iranian EFL Journal , Volume ( 6 ) , 2010-7, Pages 7-49
  200. Reza Pishghadam , Mohammad Reza Hashemi , smr adel , Dialogical Interaction in Formal and Informal Contexts: A Study in an EFL Situation , EN , Iranian EFL Journal , Volume ( 6 ) , 2010-3, Pages 27-71
  201. Reza Pishghadam , safoura Navari , Examining Iranian Language Learner`s Perceptions of Langauge Education in Formal and Informal Contexts , EN , The Modern Journal of Applied Linguistics , Volume ( 2 ) , 2010-1, Pages 171-185
  202. Reza Pishghadam , Rajabali Askarzadeh Torghabeh , safoura Navari , Metaphor Analysis of Teachers’ Beliefs and Conceptions of Language Teaching and Learning in Iranian High Schools and Language Institutes: A Qualitative Study , EN , Iranian EFL Journal , Volume ( 4 ) , 2009-9, Pages 6-40
  203. Reza Pishghadam , A. Mirzaee , A Young Learner`s Co-construction of L2 Literacy through ZPD-Activated Interactions While Watching Cartoons: A Case Study , EN , Journal of Language Studies , Volume ( 5 ) , 2009-6, Pages 97-115
  204. Reza Pishghadam , Rajabali Askarzadeh Torghabeh , The Impacts of Teacher Self-disclosureon the Speaking Ability of EFL Learners , EN , Iranian EFL Journal , Volume ( 3 ) , 2009-5, Pages 36-47
  205. Reza Pishghadam , Emotional and verbal intelligences in language learning , EN , Iranian Journal of Language Studies-IJLS , Volume ( 3 ) , 2009-4, Pages 43-64
  206. Purya Baghaee , Reza Pishghadam , safoora navari farmad , A New Method for Standard-setting Using the Rasch Model , EN , زبان شناسی کاربردی - Iranian Journal of Applied Linguistics , Volume ( 12 ) , 2009-3, Pages 61-86
  207. Reza Pishghadam , A Quantitative Analysis of the Relationship between Emotional Intelligence and Foreign Language Learning , EN , Electronic Journal of Foreign Language Teaching , Volume ( 6 ) , 2009-3, Pages 31-41
  208. Behzad Ghonsooly , Reza Pishghadam , فاطمه محقق محجوبی , The impact of colocational instrucion on the writing skill of Iranian EFL learners , EN , Iranian EFL Journal , Volume ( 2 ) , 2008-10, Pages 36-59
  209. Reza Pishghadam , A. Mirzae , English Language Teaching in Postmodern Era , EN , Teaching English Language , Volume ( 2 ) , 2008-6, Pages 89-110
  210. Reza Pishghadam , fateme Moafian , The Relationship between Iranian EFL Teachers ` Multiple Intelligences and their Successful Teaching in Language Institutes , EN , علوم انسانی-دانشگاه الزهرا(س) , Volume ( 18 ) , 2008-6, Pages 102-121
  211. Reza Pishghadam , Gh.Modarresi , The Construct Validation and Application of a Questionnaire of , EN , Iranian Journal of Language Studies-IJLS , Volume ( 2 ) , 2008-4, Pages 299-318
  212. P. B. Moghadam , Reza Pishghadam , The effects of the violation of local independence assumption on the person measures under the Rasch model , EN , زبان شناسی کاربردی - Iranian Journal of Applied Linguistics , Volume ( 11 ) , 2008-3, Pages 49-66
  213. Reza Pishghadam , , On Validation of Concept Map as an Assessment , EN , زبان شناسی کاربردی - Iranian Journal of Applied Linguistics , 2007-8, Pages 101-129
  214. Mansoor Fahim , Reza Pishghadam , On the Role of Emotional, Psychometric, and Verbal Intelligences in the Academic Achievement of University Students Majoring in English Language , EN , Iranian EFL Journal , Volume ( 4 ) , 2007-4
  215. Reza Pishghadam , The interplay between explicit and implicit knowledge , EN , زبان شناسی کاربردی - Iranian Journal of Applied Linguistics , 2007-4