Persian Papers in Conference
  1. رضا پیش قدم , شیما ابراهیمی , معرفی الگوی «هَیجامَد» و شیو¬ه های افزایش آن در آموزش زبان فارسی به زبان¬آموزان غیر¬فارسی زبان , دومین همایش ملی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان , تاریخ: ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
  2. رضا پیش قدم , نگاهی انتقادی به نقشه ی هوش در ایران: نخبگی یا مخبگی؟ , نخستین هم اندیشی ملی در امور نخبگان کشور , تاریخ: ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
  3. رضا پیش قدم , لیدا اصطهباناتی , آزمون بین اللملی زبان فارسی به غیر فارسی زبانان: ضرورتی از یاد رفته , هفتمین مجمع بین اللملی استادان زبان و ادبیات فارسی , تاریخ: ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
  4. رضا پیش قدم , The content analysis of the books… , آموزش و یادگیری غیر رسمی , تاریخ: ۱۳۸۷/۰۳/۲۵
  5. رضا پیش قدم , CDA, critical thinking , آموزش زبان و ادبیات انگلیسی , تاریخ: ۱۳۸۶/۱۱/۲۸
Papers in Conference
  1. Reza Pishghadam , Emotioncy: A Concept to Explain the Origin of Personality Traits , The International Society for the Study of Individual Differences 2017 , 2017-07-24
  2. Reza Pishghadam , A Look into the Life of the Senses: Introducing Educational Emotioncy Pyramid , Studies into senses , 2016-12-08
  3. Reza Pishghadam , INTRODUCING EMOTIONCY TENSION AS A POTENTIAL SOURCE OF IDENTITY CRISES , 16 Identity and the Self , 2016-09-09
  4. Reza Pishghadam , Emotioncy, Extraversion, and Anxiety in Willingness to Communicate in English , The 5th International Conference on Language, Education, and Innovation , 2016-05-27
  5. Reza Pishghadam , Giving a Boost to the Working Memory: Emotioncy and Cognitive Load Theory , The first national conference on English language teaching, literature, and translation , 2016-05-03
  6. Reza Pishghadam , Emotioncy in Language Education: From Exvolvement to Involvement , The 2nd conference on interdisciplinary approaches on language teaching, literature, and translation studies , 2015-10-06
  7. Reza Pishghadam , Seyyedeh Mina Hamedi , Discursive Psychology in Language Education: Cases of Home Culture Attachment and World Englishes , The second conference on interdisciplinary approaches to language teaching,literature, and translation studies , 2015-10-06
  8. Samira Yaghooty , Reza Pishghadam , Technology and the Future of Iran`s English Language Teaching , Symposium on Language, Culture and Technology in a Connected World , 2015-06-01
  9. Reza Pishghadam , Introducing Threshold Concepts in ELT: Research-insight as Illustration , International conference on education , 2015-04-09
  10. Reza Pishghadam , Social Conceptions of Intelligence and their Influence on English Language Teacher Care , Annual International Conference on LSP and Specialised Translation Skills Training , 2014-04-08
  11. Reza Pishghadam , mehrzad sadeghi , سابقه ی تدریس و تغییر در هویت های ملی، مذهبی و غربی: مطالعه ی کیفی , اولین همایش میان رشته ای آموزش و یادگیری زبان , 2012-10-30
  12. Reza Pishghadam , R. Zabihi , M. Ghadiri , Opening up a New Pathway to the Future of ELT: Construction and Validation of a Scale for the Measuremen of L2 Teachers’ Life -Responsive Language Teaching Perceptionst of L2 Teachers’ , The First Conference on Language Learning and Teaching: An Interdisciplinary Approach , 2012-10-30
  13. Reza Pishghadam , paria norooz kermanshahi , Socio-imposed Theory of Language Proficiency and its Application in Iran , A National Conference on Issues in English Literature and Language Teaching , 2012-05-02
  14. Reza Pishghadam , Enhancing Life Qualities in ELT Classes , International Tesol Arabia Conference 2012 , 2012-03-08
  15. Reza Pishghadam , An Analysis of the Realization of Politeness Markers in Official Letters: A Cross-cultural Study , Sixth International Symposium on Linguistic Politeness , 2011-07-11
  16. Reza Pishghadam , Dynamic Assessment: A Panacea for Students` Failures , TESOL Arabia conference , 2011-03-10
  17. Reza Pishghadam , The Analysis of ESP Textbooks in the Light of Halliday `s Systemic Functional Grammar , Second Paris international conference on education , 2010-07-21
  18. Reza Pishghadam , Foreign Language Learning and World EnglishesPhilosophy , 2International Conference on Education, Economy & Society , 2010-07-21
  19. Reza Pishghadam , , EQ and IQ and test format: A Study into test fairness , Fifth Conference on Issues in English Language Teaching in Iran-IELTI 5 , 2010-01-06
  20. Reza Pishghadam , Atiyeh Kamyabi , The relationship between accent and deculturation among EFL learners in Iran , 7th International TELLSI Conference , 2009-10-20
  21. Atiyeh Kamyabi Gol , Reza Pishghadam , The Relationship between Native-like Accent and Deculturation among EFL Learners in Iran , The 7th International TELLSI Conference , 2009-10-20
  22. Reza Pishghadam , Rajabali Askarzadeh Torghabeh , safoura Navari , Metaphor Analysis: A Qualitative Study of Iranian High School and Language Institute Learners’ Ideas and Beliefs in the Current and Ideal Situations of Teaching and Learning , English as an International language , 2009-10-14
  23. Reza Pishghadam , , Cultural literacy in language learning: Enrichment or derichment , International Conference On Languages , 2009-05-27
  24. Reza Pishghadam , Ideology, language and power… , آموزش و یادگیری غیر رسمی , 2008-06-13
  25. Reza Pishghadam , Attitudes towards the Mashhadi... , زبان و گویشهای ایران , 2008-06-13
Persian Papers in Journal

  1. رضا پیش قدم , Aida Firoozian , تأملی جامعه‌شناختی پیرامون کاربردهای گفتمانی «نمی‌دانم» در زبان فارسی در پرتو الگوی هایمز , مطالعات فرهنگ - ارتباطات , دوره ( ۱۸ ) , تاریخ: ۱۳۹۶/۰۵, صفحه ۷-۳۵
  2. رضا پیش قدم , المیرا فرخنده فال , از نوازش تا نوازه: نگاهی به مفهوم نوازیدن در آموزش زبان دوم , مطالعات زبان و ترجمه , دوره ( ۴۹ ) , تاریخ: ۱۳۹۶/۰۳, صفحه ۱-۱۳
  3. رضا پیش قدم , آتنا عطاران , گفتمان شناسی قسمت در فرهنگ و زبان مردم ایران , مطالعات فرهنگ - ارتباطات , دوره ( ۱۷ ) , تاریخ: ۱۳۹۵/۱۰, صفحه ۱۲۹-۱۴۹
  4. رضا پیش قدم , پریا نوروز کرمانشاهی , ارتباط میان زبان، مذهب و فرهنگ: تحقیق و تدقیقی در کارکردهای لقب حاجی و واژه های وابسته در زبان فارسی , زبان پژوهی , دوره ( ۸ ) , تاریخ: ۱۳۹۵/۰۹, صفحه ۱-۱۹
  5. رضا پیش قدم , آتنا عطاران , نقدی بر کتاب روان شناسی زبان آموز: تفاوت های فردی در یادگیری زبان دوم , پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی , دوره ( ۱۶ ) , تاریخ: ۱۳۹۵/۰۹, صفحه ۹۷-۸۳
  6. الهام ناجی میدانی , رضا پیش قدم , بهزاد قنسولی , آذر حسینی فاطمی , بررسی دیدگاه مدرسان زبان انگلیسی و زبان آموزان در مورد نقش زمان در آموزش و فرهنگ ایران , مطالعات زبان و ترجمه , دوره ( ۴۹ ) , تاریخ: ۱۳۹۵/۰۷, صفحه ۱-۲۲
  7. رضا پیش قدم , آیدا فیروزیان پوراصفهانی , سحر طباطبایی فارانی , آینده‌پژوهی رشته آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان در پرتوی الگوی تحلیل لایه‌ای علت‌ها , پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی , دوره ( ۱۸ ) , تاریخ: ۱۳۹۵/۰۴, صفحه ۹۶-۱۲۰
  8. فاطمه محقق محجوبی , رضا پیش قدم , آذر حسینی فاطمی , بررسی جامعه شناختی کارکردهای سکوت در متون دینی، ادبی و ضرب ا لمثل های فرهنگ ایرانی با رویکردی میان رشته ای در آموزش زبان انگلیسی , مطالعات زبان و ترجمه , دوره ( ۴۸ ) , تاریخ: ۱۳۹۴/۱۲, صفحه ۲۷-۵۱
  9. رضا پیش قدم , زهرا رستمی سرابی , نقد و بررسی کتاب انگلیسی پایه هفتم از دیدگاه مدل تحولی– تفاوتهای فردی مبتنی بر ارتباط , پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی , دوره ( ۱۵ ) , تاریخ: ۱۳۹۴/۰۹, صفحه ۲۵-۴۲
  10. رضا پیش قدم , محمدرضا فارسیان , آیدا فیروزیان , آینده‌پژوهی رشته «زبان فرانسه» با تکیه بر روش تحلیل لایه ای علت ها (بررسی موردی: دانشگاه فردوسی مشهد) , پژوهش های ادب و زبان فرانسه , دوره ( ۲ ) , تاریخ: ۱۳۹۴/۰۹, صفحه ۱-۲۷
  11. رضا پیش قدم , آتنا عطاران , بررسی کنش‌گفتاری «استدلال» در زبان تبلیغات مجلات انگلیسی و فارسی , Language Related Research- جستارهای زبانی , دوره ( ۶ ) , تاریخ: ۱۳۹۴/۰۶, صفحه ۴۵-۶۴
  12. رضا پیش قدم , فاطمه وحیدنیا , کاربردهای "دعا" در فیلم های فارسی و انگلیسی در پرتو الگوی هایمز , Language Related Research- جستارهای زبانی , دوره ( ۷ ) , تاریخ: ۱۳۹۴/۰۶, صفحه ۱-۲۳
  13. رضا پیش قدم , شهلا شریفی , اتنا عطاران , بررسی کاربرد فعل رفتن در گویش مشهدی و زبان انگلیسی : شباهت ها و تفاوت ها , زبانشناسی و گویش های خراسان , دوره ( ۶ ) , تاریخ: ۱۳۹۴/۰۶, صفحه ۵۵-۷۷
  14. رضا پیش قدم , هانیه جاجرمی , اعتماد در پژوهش: «اعتماد» و نقش آن در «ارجاع دادن» به پژوهش های زبانی در ایران , مطالعات زبان و ترجمه , دوره ( ۴۸ ) , تاریخ: ۱۳۹۴/۰۶, صفحه ۱-۲۶
  15. رضا پیش قدم , فاطمه وحیدنیا , آیدا فیروزیان پوراصفهانی , نگاهی جامعه شناختی به کنش گفتاری نفرین: مقایسه زبان های فارسی و انگلیسی , مطالعات زبان و ترجمه , دوره ( ۴۷ ) , تاریخ: ۱۳۹۳/۱۲, صفحه ۴۵-۷۲
  16. الهام ناجی میدانی , رضا پیش قدم , محمد غضنفری , نقش فرهنگ بومی در کلاس‌های زبان انگلیسی: مقایسه سه دیدگاه متفاوت , مطالعات زبان و ترجمه , دوره ( ۴۷ ) , تاریخ: ۱۳۹۳/۱۲, صفحه ۹۱-۱۰۵
  17. رضا پیش قدم , آتنا عطاران , نگاهی جامعه شناختی به کنش گفتاری قسم: مقایسه زبان های فارسی و انگلیسی , مطالعات زبان و ترجمه , دوره ( ۴۶ ) , تاریخ: ۱۳۹۲/۱۰, صفحه ۲۵-۵۰
  18. رضا پیش قدم , مصطفی مرادی مقدم , مطالعه اکولوژیک در آموزش زبان: نقش والدین در پیشرفت سطح یادگیری زبان انگلیسی فراگیران , Language Related Research- جستارهای زبانی , دوره ( ۴ ) , تاریخ: ۱۳۹۲/۰۹, صفحه ۳۱-۵۴
  19. رضا پیش قدم , آسیب شناسی روش های جمع آوری داده در مطالعات زبانی: گامی به سوی بومی سازی روش تحقیق در ایران , Language Related Research- جستارهای زبانی , دوره ( ۵ ) , تاریخ: ۱۳۹۲/۰۶, صفحه ۵۵-۷۰
  20. سیدمحمدرضا عادل , آذر حسینی فاطمی , رضا پیش قدم , گفتمان و شکل گیری هویت های سیاسی: مطالعة موردی زبان آموزان و معلمان ایرانی درحوزه یادگیری زبان انگلیسی در آموزشگاه های زبان , مطالعات زبان و ترجمه , دوره ( ۴۶ ) , تاریخ: ۱۳۹۲/۰۶, صفحه ۷۵-۱۰۸
  21. رضا پیش قدم , معرفی زباهنگ به عنوان ابزاری تحول گرا در فرهنگ کاوی زبان , مطالعات زبان و ترجمه , دوره ( ۴۵ ) , تاریخ: ۱۳۹۱/۱۲, صفحه ۴۷-۶۲
  22. شیما قهاری , رضا پیش قدم , ضرغام قبانچی , محمد غضنفری , بررسی ارتباط میان برنامه های درسی زبانی و افزایش قابلیت های هیجانی-اجتماعی زبان آموزان در چارچوب نظریه آموزش زبان کاربردی , مطالعات زبان و ترجمه , دوره ( ۴۵ ) , تاریخ: ۱۳۹۱/۰۶, صفحه ۹۳-۱۱۶
  23. رضا پیش قدم , محمدرضا هاشمی , شهرزاد حسامی ارانی , تفکر انتقادی و ترجمه: بررسی ارتباط میان مهارت تفکر انتقادی و توانایی در ترجمه , مطالعات زبان و ترجمه , دوره ( ۴۴ ) , تاریخ: ۱۳۹۰/۱۲, صفحه ۱۵-۳۳
  24. رضا پیش قدم , Mostafa Moradi Moghaddam , فرهنگ، کارتون و آموزش زبان انگلیسی: مطالعه کیفی کارتون «انگلیسی جادویی» , مطالعات زبان و ترجمه , دوره ( ۴۴ ) , تاریخ: ۱۳۹۰/۰۶, صفحه ۷۱-۹۱
  25. علی خزاعی فرید , رضا پیش قدم , سیما ضیایی شیروان , اهمیت تفکر انتقادی در آموزش خواندن , نامه فرهنگستان , دوره ( ۱۲ ) , تاریخ: ۱۳۹۰/۰۳, صفحه ۱۹-۳۷
  26. بهزاد قنسولی , رضا پیش قدم , نقدی بر کتب زبان انگلیسی برای مقاصد خاص (بررسی زبان عمومی دانشگاه) , مطالعات زبان و ترجمه , دوره ( ۴۲ ) , تاریخ: ۱۳۸۹/۱۲, صفحه ۲۱-۳۵
  27. آذر حسینی فاطمی , رضا پیش قدم , صفورا ناوری فارمد , تاثیر و نقش کلاسهای آموزش زبان انگلیسی در افزایش هوش هیجانی وسازه های مربوطه , مطالعات زبان و ترجمه , دوره ( ۴۲ ) , تاریخ: ۱۳۸۹/۰۴, صفحه ۳-۱۶
  28. رضا پیش قدم , مریم سادات طباطباییان , بررسی وضعیت موجود و آسیب شناسی آموزش زبان انگلیسی در مهد کودک ها , پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی , دوره ( ۵۵ ) , تاریخ: ۱۳۸۸/۱۲, صفحه ۵۵-۶۹
  29. فاطمه معافیان , رضا پیش قدم , تهیه و بررسی اعتبار سازه ی پرسشنامه ویژگی های مدرسان موفق زبان انگلیسی در آموزشگاه های زبان , پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی , دوره ( ۵۴ ) , تاریخ: ۱۳۸۸/۰۷, صفحه ۱۲۷-۱۴۲
  30. رضا پیش قدم , بهزاد قنسولی , نقش هوش هیجانی در یادگیری زبان انگلیسی و موفقیت تحصیلی , پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی , دوره ( ۰ ) , تاریخ: ۱۳۸۷/۰۸, صفحه ۴۱-۵۶
  31. رضا پیش قدم , ارتباط راهبردهای یادگیری زبان انگلیسی با جنسیت و راهبردهای غالب یادگیری زبان انگلیسی در زبان آموزان ایرانی , دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز , دوره ( ۵۱ ) , تاریخ: ۱۳۸۷/۰۶, صفحه ۲۳-۵۲
  32. آذر حسینی فاطمی , رضا پیش قدم , تاثیر فرهنگ در سبکهای غالب یادگیری ادراکی , تخصصی زبان و ادبیات دانشکده ادبیات و علوم انسانی , دوره ( ۴۱ ) , تاریخ: ۱۳۸۷/۰۳, صفحه ۵۹-۷۳
  33. رضا پیش قدم , افزایش‌تفکرانتقادی از طریق مباحثه ادبی در کلاس‌های زبان انگلیسی , تخصصی زبان و ادبیات دانشکده ادبیات و علوم انسانی , دوره ( ۰ ) , تاریخ: ۱۳۸۶/۰۹
  34. رضا پیش قدم , Moafian Fatemeh , نقش هوش چندگانه معلمان زبان انگلیسی دبیرستان‌ها , پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی , دوره ( ۴۲ ) , تاریخ: ۱۳۸۶/۰۹, صفحه ۵-۲۲
Papers in Journal

  1. Reza Pishghadam , , , Compartmentalizing Culture Teaching Strategies Under an Emotioncy-Based Model , EN , Kasetsart Journal - Social Sciences , Volume ( 38 ) , 2017-7, Pages 1-9
  2. Leila Shahian , Reza Pishghadam , H. Khajavy , Flow and reading comprehension: Testing the mediating role of emotioncy , EN , Issues in Educational Research , Volume ( 27 ) , 2017-7, Pages 527-549
  3. fatemeh rajab nejad namaghi , Reza Pishghadam , fahime sabouri , On the Influence of Stroke on Willingness to Attend Classes and Foreign Language Achievement , EN , تحقیقات کاربردی در زبان انگلیسی-Applied Research on English Language , Volume ( 6 ) , 2017-6, Pages 141-158
  4. Vahid Rahmani Doqaruni , Reza Pishghadam , Behzad Ghonsooly , A Mixed Methods Research on Teachers' Beliefs about Action Research in Second Language Education , EN , International Journal of Action Research , Volume ( 17 ) , 2017-5, Pages 75-94
  5. Reza Pishghadam , Hannaneh Abbasnejad , Introducing Emotioncy as an Invisible Force Controlling Causal Decisions: A Case of Attribution Theory , EN , Polish Psychological Bulletin , Volume ( 48 ) , 2017-4, Pages 129-140
  6. Fateme Irajzad , Reza Pishghadam , Hesamoddin Shahriari , Examining the Stroking Behavior of English, Persian, and Arabic School Teachers in Iran: A Mixed-methods Study , EN , International Journal of Instruction , Volume ( 10 ) , 2017-2, Pages 219-236
  7. Reza Pishghadam , Shaghayegh Shayesteh Sadafian , The Consolidation of Life Issues and Language Teaching on the Life-Language Model of Emotioncy , EN , Humanising Language Teaching , Volume ( 19 ) , 2017-2, Pages 1-14
  8. Reza Pishghadam , Shaghayegh Shayesteh Sadafian , Emotioncy: A Post-Linguistic Approach toward Vocabulary Learning and Retention , EN , Sri Lanka Journal of Social Sciences , Volume ( 39 ) , 2016-10, Pages 27-36
  9. Samira Yaghooty , Reza Pishghadam , Delving into the Future of Iran`s English Language Teaching in Light of Technology , EN , Journal of Futures Studies , Volume ( 21 ) , 2016-10, Pages 49-62
  10. fahime sabouri , Reza Pishghadam , English Language Teachers’ Burnout Within the Cultural Dimensions Framework , EN , Asia-Pacific Education Researcher , Volume ( 25 ) , 2016-10, Pages 677-687
  11. Reza Pishghadam , Haniyeh Jajarmi , , Conceptualizing Sensory Relativism in Light of Emotioncy: A Movement beyond Linguistic Relativism , EN , International Journal of Society, Culture & Language , Volume ( 4 ) , 2016-9, Pages 11-21
  12. Reza Pishghadam , Mohammad Zabetipour , Afrouz Aminzadeh , Examining emotions in English language learning classes: A case of EFL emotions , EN , Issues in Educational Research , Volume ( 26 ) , 2016-9, Pages 508-527
  13. Reza Pishghadam , Hannaneh Abbasnejad , Emotioncy: A Potential Measure of Readability , EN , International Electronic Journal of Elementary Education , Volume ( 9 ) , 2016-9, Pages 109-123
  14. Reza Pishghadam , Shaghayegh Shayesteh Sadafian , , Contextualization-Emotionalization Interface: A Case of Teacher Effectiveness , EN , International and Multidisciplinary Journal of Social Sciences-Rimcis , Volume ( 5 ) , 2016-7, Pages 97-127
  15. Reza Pishghadam , , fatemeh heidari , Hybrid modeling of intelligence and linguistic factors as predictors of translation quality , EN , Translation and Interpreting , Volume ( 8 ) , 2016-6, Pages 101-116
  16. Reza Pishghadam , Purya Baghaei , , Introducing Emotioncy as a Potential Source of Test Bias: A Mixed Rasch Modeling Study , EN , International Journal of Testing , Volume ( 16 ) , 2016-5, Pages 1-14
  17. Mohammad Zabetipour , Reza Pishghadam , The Impacts of Open and Closed Postures on EFL Learners’ Perceptions of Class Activity , EN , International Journal of Humanities and Cultural Studies , Volume ( 3 ) , 2016-4, Pages 270-279
  18. fahime sabouri , Reza Pishghadam , Azar Hosseini Fatemi , Behzad Ghonsooly , Culture and Identity: Linking Iranian Identity Components and Cultural Dimensions , EN , Issues in Language Teaching , Volume ( 4 ) , 2016-4, Pages 49-78
  19. VahidehSadat Vahedi , Behzad Ghonsooly , Reza Pishghadam , Vocabulary Glossing: A Meta-analysis of the Relative Effectiveness of Different Gloss Types on L2 Vocabulary Acquisition , EN , Teaching English with Technology , Volume ( 16 ) , 2016-3, Pages 3-25
  20. Reza Pishghadam , fahime sabouri , Laila Samavarchi , tahereh hassanzadeh , Examining the gender identity of language teachers using a masculinity-femininity scale: A case from Iran , EN , Issues in Educational Research , Volume ( 26 ) , 2016-3, Pages 131-146
  21. Leila Sayah , Reza Pishghadam , Behzad Ghonsooly , Azar Hosseini Fatemi , L2 Learners' Perceptions of Teachers' Roles in EFL Settings , EN , Humanising Language Teaching , Volume ( 18 ) , 2016-2, Pages 1-10
  22. Reza Pishghadam , Reza Zabihi , Momeneh Ghadiri , Linguistic-bound or Life-wise Language Teaching Beliefs: A Mixed Methods Approach , EN , Current Psychology , Volume ( 34 ) , 2015-11, Pages 654-665
  23. Mahshid Hejazi , Behzad Ghonsooly , Reza Pishghadam , Hesamoddin Shahriari , Home Culture Attachment and Comprehending L2 Written Texts: A Study on EFL learners in Iran , EN , Mediterranean Journal of Social Sciences , Volume ( 6 ) , 2015-7, Pages 383-390
  24. zahra seyednozadi , Reza Pishghadam , Delving into the Speech Act of Accusation: A Case of Persian and English Newspapers and Magazines , EN , Mediterranean Journal of Social Sciences , Volume ( 6 ) , 2015-6, Pages 388-397
  25. somayeh Javadimehr , Azar Hosseini Fatemi , Behzad Ghonsooly , Reza Pishghadam , Constructing and Validating a Scale to Measure the Role of Factors Affecting EFL learners’ Moral Competency , EN , Journal of Applied Linguistics and Language Research , Volume ( 2 ) , 2015-6, Pages 152-164
  26. Saeedeh Behrooznia , Reza Pishghadam , Mohammad Ghazanfari , Linguistic Politeness and its Relationship with Data Collection Preferences , EN , Teaching English Language , Volume ( 9 ) , 2015-6, Pages 89-120
  27. fahime sabouri , Reza Pishghadam , Azar Hosseini Fatemi , Behzad Ghonsooly , Development and Validation of a Cultural Dimensions Scale (CDS) and Its Application in an Iranian Context , EN , Mediterranean Journal of Social Sciences , Volume ( 6 ) , 2015-6, Pages 367-378
  28. ُBrian Street , Reza Pishghadam , shiva zeynali , Changes and Challenges of Literacy Practices: A Case of a Village in Iran , EN , International Journal of Society, Culture & Language , Volume ( 3 ) , 2015-5, Pages 16-27
  29. Zeinab Azizi , Azar Hosseini Fatemi , Reza Pishghadam , Zargham Ghabanchi , Investigating the Relationship between Iranian EFL Learners' Cultural Intelligence and their Home Cultural Attachment , EN , Mediterranean Journal of Social Sciences , Volume ( 6 ) , 2015-5, Pages 575-585
  30. Mohammad Zabetipour , Reza Pishghadam , Behzad Ghonsooly , The Impacts of Open/closed Body Positions and Postures on Learners’ Moods , EN , Mediterranean Journal of Social Sciences , Volume ( 6 ) , 2015-3, Pages 643-655
  31. Reza Pishghadam , Elham Naji Meidani , Gholam Hassan Khajavy Fadafen , Language Teachers’ Conceptions of Intelligence and their Roles in Teacher Care and Teacher Feedback , EN , Australian Journal of Teacher Education , Volume ( 40 ) , 2015-1, Pages 60-82
  32. Reza Pishghadam , Probing ELT Along a Two-way Road: An Interview with Prof. Reza Pishghadam , EN , Humanising Language Teaching , Volume ( 17 ) , 2015-1, Pages 1-5
  33. Leila Sayah , Reza Pishghadam , Behzad Ghonsooly , Azar Hosseini Fatemi , Identity Statuses Scale in EFL Settings: A Case of Formal and Informal Contexts , EN , Mediterranean Journal of Social Sciences , Volume ( 5 ) , 2014-12, Pages 1530-1542
  34. Reza Pishghadam , Shaqayeq Shayesteh , Neuro-Linguistic Programming (NLP) for Language Teachers: Revalidation of an NLP Scale , EN , Theory and Practice in Language Studies , Volume ( 4 ) , 2014-10, Pages 2096-2104
  35. Elahe Goudarzi , Behzad Ghonsooly , Reza Pishghadam , An Exploration Of The Interrelationships Among EFL learners’ English Self-efficacy, Metacognitive Awareness, And Their Test Performance , EN , Pragmatics and Cognition , Volume ( 22 ) , 2014-10, Pages 325-339
  36. Mina Hamedi , Reza Pishghadam , Mohammad Ghazanfari , Constructing and validating the self-efficacy scale for English language learners’ textbooks through Rasch measurement model , EN , International Journal of Research Studies in Language Learning , Volume ( 3 ) , 2014-9, Pages 73-84
  37. Reza Pishghadam , Gholam Hassan Khajavy Fadafen , Development and Validation of the Student Stroke Scale and Examining its Relation with Academic Motivation , EN , Studies In Educational Evaluation , Volume ( 43 ) , 2014-9, Pages 109-114
  38. samaneh seyedabadi , Azar Hosseini Fatemi , Reza Pishghadam , Construction and Validation of EFL Learners’ Attitudes toward English Pronunciation (LATEP): A Structural Equation Modeling Approach , EN , Theory and Practice in Language Studies , Volume ( 4 ) , 2014-9, Pages 1929-1940
  39. Salim Yassami , Mohammad Ghazanfari , Reza Pishghadam , Azar Hosseini Fatemi , Task-Based Creative Writing through Visual Advertisement: AChange of Attitude , EN , Iranian Journal of Applied Language Studies , Volume ( 6 ) , 2014-8, Pages 117-138
  40. Gavin T L Brown , Reza Pishghadam , Shaqayeq Shayesteh , Iranian university students ` conceptions of assessment: Using assessment to self-improve , EN , Assessment Matters , Volume ( 6 ) , 2014-6, Pages 5-33
  41. Reza Pishghadam , Bob Adamson , Shaqayeq Shayesteh , Emotion-Based Language Instruction (EBLI) as a new perspective in bilingual education , EN , Multilingual Education , Volume ( 3 ) , 2014-3, Pages 1-16
  42. Reza Pishghadam , fahime sabouri , A Socio-Cultural Study of Language Teacher Status , EN , International Journal of Society, Culture & Language , Volume ( 2 ) , 2014-3, Pages 63-72
  43. Reza Pishghadam , Reza Zabihi , Momene Ghadiri , Teachers’ Feedback on EFL Students’ Writings: A Linguistic or Life Syllabus Perspective , EN , Humanising Language Teaching , Volume ( 16 ) , 2014-2, Pages 1-18
  44. Reza Pishghadam , Bob Adamson , Shaqayeq Shayesteh , Flora Kan , Conceptions of Assessment and Teacher Burnout , EN , Assessment in Education: Principles Policy and Practice , Volume ( 21 ) , 2014-1, Pages 34-51
  45. Reza Pishghadam , fahime sabouri , Construction, Validation, and Application of a Teacher Status Scale (TSS): A Case of Iranian Junior High School Teachers , EN , Issues in Language Teaching , Volume ( 2 ) , 2013-12, Pages 1-26
  46. Azar Hosseini Fatemi , Reza Pishghadam , fatemeh vahidnia , The Role of Goal setting Theory on Iranain EFL Learners' Motivation , EN , International Journal of Research Studies in Language Learning , Volume ( 14 ) , 2013-11, Pages 125-142
  47. Reza Pishghadam , Shaghayegh Shayesteh Sadafian , Parents’ Conceptual Involvement in their Children’s Education: An Assessment-oriented View , EN , Alberta Journal of Educational Research , Volume ( 59 ) , 2013-10, Pages 644-661
  48. Reza Pishghadam , Reza Zabihi , Shaqayeq Shayesteh , The Perception-Practicum Interface Revisited: Life-wise Language Teaching Perceptions and Teacher Burnout , EN , Asia-Pacific Education Researcher , Volume ( 23 ) , 2013-9, Pages 287-297
  49. Elham Naji Meidani , Reza Pishghadam , Mohammad Ghazanfari , Construction and Validation of Critical Understanding of the Global Spread of English Scale (CUGSES) , EN , زبان شناسی کاربردی - Iranian Journal of Applied Linguistics , Volume ( 16 ) , 2013-9, Pages 83-106
  50. Nasrin Ashrafi , Reza Pishghadam , Mohammad Reza Hashemi , Construction and Validation of the Translation Teacher Competency Test (TTCT) , EN , مطالعات ترجمه , Volume ( 11 ) , 2013-9, Pages 66-81
  51. Elham Naji Meidani , Reza Pishghadam , Analysis of English language textbooks in the light of English as an International Language (EIL): A comparative study , EN , International Journal of Research Studies in Language Learning , Volume ( 2 ) , 2013-6, Pages 1-14
  52. Reza Pishghadam , Reza Zabihi , Introducing and Exemplifying English for Life Purposes (ELP) as a New Concept in English Language Teaching , EN , Humanising Language Teaching , Volume ( 15 ) , 2013-6, Pages 1-19
  53. Reza Pishghadam , Mohammad Ali Shams , A New Look into the Construct Validity of the IELTS Speaking Module , EN , Journal of Teaching Language Skills , Volume ( 5 ) , 2013-5, Pages 71-90
  54. Reza Pishghadam , Gholam Hassan Khajavy Fadafen , Intelligence and Metacognition as Predictors of Foreign Language Achievement: A Structural Equation Modeling Approach , EN , Learning and Individual Differences , Volume ( 24 ) , 2013-4, Pages 176-181
  55. Reza Pishghadam , Mohammad Ali Shams , Pinpointing the classifiers of English language writing ability: A discriminant function analysis approach , EN , تحقیقات کاربردی در زبان انگلیسی-Applied Research on English Language , Volume ( 2 ) , 2013-3, Pages 45-60
  56. Reza Pishghadam , Mohammad Reza Hashemi , Elahe Bazri , Specifying the Underlying Constructs of Home Culture Attachment Scale , EN , International Journal of Society, Culture & Language , Volume ( 1 ) , 2013-3, Pages 37-51
  57. Reza Pishghadam , Nasrin Ashrafi , Translation Industry in the Light of Complexity Science: A Case of Iranian Context , EN , Translation , Volume ( 2 ) , 2013-3, Pages 53-78
  58. Reza Pishghadam , Azar Hosseini Fatemi , Shoorangiz Ghaviandam , Designing and Validating a Scale on English Language Teacher Perfectionism , EN , Iranian EFL Journal , Volume ( 9 ) , 2013-2, Pages 11-22
  59. Reza Pishghadam , Mostafa Morady Moghaddam , Investigating condolence responses in English and Persian , EN , International Journal of Research Studies in Language Learning , Volume ( 2 ) , 2013-1, Pages 39-47
  60. Reza Pishghadam , Atena Attaran , Rhetorical patterns of argumentation in EFL journals of Persian and English , EN , International Journal of Research Studies in Language Learning , Volume ( 2 ) , 2013-1, Pages 81-90
  61. Reza Pishghadam , Seyyed Ehsan Golparvar , Gholam Hassan Khajavy Fadafen , The Role of Narrative Intelligence in English Language Teaching, Major and Gender , EN , Porta Linguarum , Volume ( 19 ) , 2013-1, Pages 59-70
  62. Reza Pishghadam , Gholam Hassan Khajavi Fadafen , Sociological and Psychological Model of Foreign Language Achievement: Examining Social/Cultural Capital and Cognitive/Metacognitive Aspects , EN , زبان شناسی کاربردی - Iranian Journal of Applied Linguistics , Volume ( 16 ) , 2012-12, Pages 129-144
  63. Azar Hosseini Fatemi , Reza Pishghadam , smr adel , Discourse and Commodified Identities Construction: Case Studies of Iranian EFL Learners and Teachers at Private Language Schools , EN , World Journal of English Language , Volume ( 2 ) , 2012-12, Pages 32-47
  64. Reza Pishghadam , Tahereh Ghorbani Nezhad , Shaqayeq Shayesteh , Creativity and its Relationship with Teacher Success , EN , Brazilian English Language Teaching Journal , Volume ( 3 ) , 2012-12, Pages 204-216
  65. Reza Pishghadam , Purya Baghaei , Elahe Bazri , Shoorangiz Ghaviandam , Using Rasch to Validate a Measure of English Language Teacher Prejudice , EN , Teaching English Language , Volume ( 6 ) , 2012-10, Pages 25-47
  66. Reza Pishghadam , raheleh motakef , Attributional Analysis of Language Learners at High Schools: A Case of Iranian Learners , EN , زبان شناسی کاربردی - Iranian Journal of Applied Linguistics , Volume ( 15 ) , 2012-9, Pages 85-105
  67. Reza Pishghadam , Mohammad Ali Shams , Hybrid Modeling of Intelligence and Linguistic Factors as Predictors of L2 Writing Quality: A SEM Approach , EN , Language Testing in Asia , Volume ( 2 ) , 2012-9, Pages 53-76
  68. Reza Pishghadam , Reza Zabihi , Crossing the threshold of Iranian TEFL , EN , تحقیقات کاربردی در زبان انگلیسی-Applied Research on English Language , Volume ( 1 ) , 2012-9, Pages 57-71
  69. Reza Pishghadam , pk pk , An Investigation into Teachers’ Feedback on Learners’ Errors: Gender and Teacher Experience , EN , Mediterranean Journal of Social Sciences , Volume ( 3 ) , 2012-9, Pages 589-597
  70. Reza Pishghadam , Elham Naji Meidani , A Critical Look into Critical Pedagogy , EN , Journal for Critical Education Policy Studies , Volume ( 10 ) , 2012-9, Pages 464-484
  71. Reza Pishghadam , Reza Zabihi , Establishing a Life-Language Model of Proficiency: A New Challenge for Language Testers , EN , Iranian Journal of Language Testing , Volume ( 2 ) , 2012-9, Pages 93-108
  72. Reza Pishghadam , Paria Kermanshahi , Writers’ Stance-taking in EFL Articles: A Case of Persian, English and EFL Speakers , EN , Iranian EFL Journal , Volume ( 8 ) , 2012-9, Pages 9-12
  73. Azar Hosseini Fatemi , Reza Pishghadam , arezoo asghari , Attribution Theory and Personality Traits among EFL Learners , EN , International Journal of Linguistics , Volume ( 4 ) , 2012-6, Pages 229-243
  74. Reza Pishghadam , pk pk , It Might Have Been a Slip of Tongue: Iranian EFL Teachers’ Reaction to their Colleagues’ Linguistic Goofs , EN , Life Science Journal , Volume ( 9 ) , 2012-6, Pages 215-220
  75. Reza Pishghadam , Shaqayeq Shayesteh , Conceptions of Assessment among Iranian EFL Teachers , EN , Iranian EFL Journal , Volume ( 8 ) , 2012-6, Pages 9-23
  76. Reza Pishghadam , Shima Ghahari , Life-wise Language Learning Textbooks: Construction and Validation of an Emotional Abilities Scale through Rasch Modeling , EN , Issues in Language Teaching , Volume ( 1 ) , 2012-6, Pages 1-32
  77. Reza Pishghadam , maryam sharafaddini , Pragmatic Transfer in L2 Speech Behaviors: A Cross-cultural Study , EN , Journal of Society and Communication , Volume ( 1 ) , 2012-6, Pages 116-160
  78. Azar Hosseini Fatemi , Reza Pishghadam , Mohammad Reza Hashemi , smr adel , The coronotopical nature of identity construction: Case studies of narrative identities of EFL teachers , EN , International Journal of Research Studies in Language Learning , Volume ( 10 ) , 2012-5, Pages 1-16
  79. Reza Pishghadam , , Linguistic Democracy in English Language Teaching , EN , Life Science Journal , Volume ( 9 ) , 2012-4, Pages 398-407
  80. Reza Pishghadam , pk pk , Insha’Allah (God’s Willing) and its Functions in Persian , EN , Studies in Literature and Language , Volume ( 4 ) , 2012-3, Pages 1-6
  81. Reza Pishghadam , Purya Baghaei , Shaqayeq Shayesteh , Construction and Validation of an English Language Teacher Creativity Scale (ELT-CS , EN , Journal of American Science , Volume ( 8 ) , 2012-3, Pages 497-508
  82. Reza Pishghadam , Reza Zabihi , pk pk , Educational Language Teaching: A New Movement beyond Reflective/Critical Teaching , EN , Life Science Journal , Volume ( 9 ) , 2012-3, Pages 892-899
  83. Ebrahim Khodadady , Seyyed Mohammad Alavi , Reza Pishghadam , Mohammad Saber Khaghaninezhad , Teaching General English in Academic Context: Schema Based or Translation Based Approach? , EN , International Journal of Linguistics , Volume ( 4 ) , 2012-3, Pages 56-89
  84. Reza Pishghadam , elyas barabadi , Constructing and Validating Computerized Assessment of L2 Reading Comprehension , EN , زبان شناسی کاربردی - Iranian Journal of Applied Linguistics , Volume ( 15 ) , 2012-3, Pages 73-95
  85. Purya Baghaei , Reza Pishghadam , Shoorangiz Ghaviandam , Elahe Bazri , Determining the Underlying Constructs of the English Language Teacher Prejudice Scale , EN , Journal of American Science , Volume ( 8 ) , 2012-2, Pages 703-708
  86. Reza Pishghadam , Elham Naji Meidani , Applied ELT as a Panacea for Linguistic Imperialism , EN , Iranian EFL Journal , Volume ( 8 ) , 2012-2, Pages 35-52
  87. Reza Pishghadam , sara shirmohammadi , Professional Identity in Iran`s Higher Education: A Case of EFL Professors , EN , Journal of Educational and Social Research , Volume ( 2 ) , 2012-1, Pages 317-328
  88. Reza Pishghadam , - - , The Interaction of Lexical and Grammatical Aspects in English as a Foreign Language for Iranian Farsi Speaking Learners , EN , Mediterranean Journal of Social Sciences , Volume ( 3 ) , 2012-1, Pages 149-156
  89. Reza Pishghadam , , Personality and Emotional Intelligence in Teacher Burnout , EN , Spanish Journal of Psychology , Volume ( 15 ) , 2012-1, Pages 227-236
  90. Reza Pishghadam , sima zarei , Cross-cultural Comparison of Gratitude Expressions in Persian, Chinese and American English , EN , English Language Teaching , Volume ( 5 ) , 2012-1, Pages 117-126
  91. Reza Pishghadam , Reza Zabihi , Life Syllabus: A New Research Agenda in English Language Teaching , EN , Perspectives , Volume ( 19 ) , 2012-1, Pages 23-27
  92. Reza Pishghadam , raheleh motakef , Narrative Intelligence and Learning Languages , EN , International Journal of Language Teaching and Research , Volume ( 1 ) , 2012-1, Pages 13-20
  93. Reza Pishghadam , sima zarei , Expressions of Gratitude: A Case of EFL Learners , EN , Review of European Studies , Volume ( 3 ) , 2011-12, Pages 140-149
  94. Reza Pishghadam , Mohsen Noghani Dokht Bahmani , Reza Zabihi , The Construct Validation of a Questionnaire of Social and Cultural Capital , EN , English Language Teaching , Volume ( 4 ) , 2011-12, Pages 195-203
  95. Reza Pishghadam , parisa rasouli , A Cross-Linguistic Study of Persuasive Strategies used in Persian and English Languages , EN , Research Journal of International Studie , Volume ( 5 ) , 2011-12, Pages 7-17
  96. Reza Pishghadam , sara shirmohammadi , Investigation into the Roles of Iranian Professors Teaching TEFL: A Study Based on Goffman's Footing Theory , EN , Journal of Academic and Applied Studies , Volume ( 1 ) , 2011-12, Pages 42-58
  97. Reza Pishghadam , mehrzad sadeghi , culture and Identity Change Among Iranian EFL Teachers , EN , Ozean Journal of Social Sciences , Volume ( 4 ) , 2011-12, Pages 147-162
  98. Reza Pishghadam , , Giving Directions: A Cross-cultural Comparison of L1 and L2 Strategies , EN , Language, Literature, and Cultural Studies , Volume ( 4 ) , 2011-12, Pages 265-280
  99. Reza Pishghadam , Seyyed Ehsan Golparvar , Gholam Hassan Khajavi Fadafen , Elaheh Iranrad , Narrative intelligence and pedagogical success in English , EN , Brazilian English Language Teaching Journal , Volume ( 2 ) , 2011-12, Pages 178-189
  100. Reza Pishghadam , Elham Naji Meidani , Culture and Education: Bringing to Light the Views of Iranian Students of English, French and Arabic Majors towards Learning and Teaching , EN , International Journal of Innovative Interdisciplinary Research , Volume ( 1 ) , 2011-12, Pages 21-35
  101. Reza Pishghadam , Shahrzad Pourali , Iranian Gradudate Students`Conceptions Abouit English Language Teaching and Learning , EN , Perspectives , Volume ( 18 ) , 2011-11, Pages 11-17
  102. Reza Pishghadam , elyas barabadi , Ali Mehri Kamrood , The Differing Effect of Computerized Dynamic Assessment of L2 Reading Comprehension on High and Low Achievers , EN , Journal of Language Teaching and Research , Volume ( 2 ) , 2011-11, Pages 1353-1358
  103. Reza Pishghadam , maryam sharafaddini , A Contrastive Study into the Realization of Suggestion Speech Act: Persain vs English , EN , Candadian Social Science , Volume ( 7 ) , 2011-10, Pages 230-239
  104. Reza Pishghadam , Fateme Javedanmehr , Learner Creativity and Performance in Written Narrative Tasks , EN , World Journal of Education , Volume ( 1 ) , 2011-10, Pages 115-125
  105. Reza Pishghadam , Ebrahim Khodadady , Reza Zabihi , LEARNER CREATIVITY IN FOREIGN LANGUAGE ACHIEVEMENT , EN , European Journal of Educational Studies , Volume ( 3 ) , 2011-10, Pages 465-472
  106. Reza Pishghadam , Farnoush Khosropanah , Examining Construct Validation of the English Language Teachers Competency Test , EN , International Education Studies , Volume ( 4 ) , 2011-9, Pages 194-209
  107. Reza Pishghadam , Purya Baghaei , Hesamoddin Shahriari , Development and Validation of an English Language Teacher Competency Test Using Item Response Theory , EN , The International Journal of Educational and Psychological Assessment , Volume ( 8 ) , 2011-9, Pages 54-68
  108. Reza Pishghadam , maryam sharafaddini , Delving into Speech Act of Suggestion: A Case of Iranian EFL Learners , EN , International Journal of Business and Social Science , Volume ( 2 ) , 2011-9, Pages 152-160
  109. Reza Pishghadam , Mohammad Reza Hashemi , pk pk , Self-correction among Iranian EFL Learners: An Investigation into their Preferences for Corrective Feedback , EN , Journal of Language Teaching and Research , Volume ( 2 ) , 2011-9, Pages 957-962
  110. Reza Pishghadam , Reza Zabihi , Parental Education and Social and Cultural Capital in Academic Achievement , EN , International Journal of English Linguistics , Volume ( 1 ) , 2011-9, Pages 50-57
  111. Reza Pishghadam , mitra shapoori , Shaqayeq Shayesteh , NLP and its Relationship with Teacher Success, Gender, Teaching Experience, and Degree: A Comparative Study , EN , World Journal of English Language , Volume ( 1 ) , 2011-9, Pages 2-8
  112. Reza Pishghadam , mehrzad sadeghi , HOME CULTURE ATTACHMENT AND ACCESS TO SOCIAL/CULTURAL CAPITAL: A CASE OF IRANIAN ENGLISH FOREIGN LANGUAGE TEACHERS , EN , African Journal of Social Sciences , Volume ( 1 ) , 2011-9, Pages 47-65
  113. Reza Pishghadam , Azar Hosseini Fatemi , Fateme Javedanmehr , Learner Creativity in Accuracy, Complexity and Fluency in Written Narrative Tasks , EN , Studies in Applied Linguistics , Volume ( 1 ) , 2011-9, Pages 33-51
  114. Reza Pishghadam , , IQ and Test Format: A Study into Test Fairness , EN , Iranian Journal of Language Testing , Volume ( 1 ) , 2011-9, Pages 17-29
  115. Reza Pishghadam , Shima Ghahari , The Impact of Glossing on Incidental Vocabulary Learning: A Comparative Study , EN , Iranian EFL Journal , Volume ( 7 ) , 2011-9, Pages 8-29
  116. Reza Pishghadam , Mohsen Noghani Dokht Bahmani , Reza Zabihi , An Application of a Questionnaire of Social and Cultural Capital to English Language Learning , EN , English Language Teaching , Volume ( 4 ) , 2011-8, Pages 151-157
  117. Reza Pishghadam , , A Chronotopic Analysis of Cover Letters in Persian and English , EN , Cross-cultural Communication , Volume ( 7 ) , 2011-8, Pages 116-125
  118. Reza Pishghadam , Farnoush Khosropanah , Predictive Validity of the English Language Teacher Competency Test , EN , International Journal of Education , Volume ( 3 ) , 2011-7, Pages 1-19
  119. Reza Pishghadam , raheleh motakef , Attributional Patterns with Respect to Major and Attendance in Private Language Schools: A Case of EFL Context , EN , Theory and Practice in Language Studies , Volume ( 1 ) , 2011-7, Pages 888-894
  120. Reza Pishghadam , Mostafa Moradi Moghaddam , Towards a Contrastive Pragmatic Analysis of Congratulation Speech Act in Persian and English , EN , The Journal of Applied Linguistics , Volume ( 4 ) , 2011-7, Pages 130-155
  121. Reza Pishghadam , pk pk , PEER CORRECTION AMONG IRANIAN ENGLISH LANGUAGE , EN , European Journal of Educational Studies , Volume ( 3 ) , 2011-6, Pages 217-227
  122. Azar Hosseini Fatemi , Reza Pishghadam , Zahra Heidarian , Gender Delineation in High school and Pre-university ELT Textbooks: A Criterion-oriented Approach to Text Analysis , EN , Iranian EFL Journal , Volume ( 7 ) , 2011-6, Pages 32-47
  123. Reza Pishghadam , Shaqayeq Shayesteh , mitra shapoori , Validation of an NLP Scale and its Relationship with Teacher Success in High Schools , EN , Journal of Language Teaching and Research , Volume ( 2 ) , 2011-6, Pages 11-12
  124. Reza Pishghadam , Purya Baghaei , Mohammad Ali Shams , Saeedeh Shamsaee , Construction and Validation of a Narrative Intelligence Scale with the Rasch Rating Scale Model , EN , The International Journal of Educational and Psychological Assessment , Volume ( 8 ) , 2011-6, Pages 75-90
  125. Reza Pishghadam , Ebrahim Khodadady , Naeemeh Daliri Rad , The Effect of Form versus Meaning-Focused Tasks on the Development of Collocations among Iranian Intermediate EFL Learners , EN , English Language Teaching , Volume ( 4 ) , 2011-6, Pages 180-189
  126. Reza Pishghadam , , A Quantitative Survey on Iranian English Learners' Attitudes toward Varieties of English: World English or World Englishes , EN , English Language and Literature Studies , Volume ( 1 ) , 2011-6, Pages 86-95
  127. Reza Pishghadam , Mostafa Morady Moghaddam , Group Work in EFL Children‟s Classes: A Qualitative Study , EN , Theory and Practice in Language Studies , Volume ( 1 ) , 2011-6, Pages 622-629
  128. Reza Pishghadam , Shahrzad Pourali , Metaphorical Analysis of Iranian MA University Students’ Beliefs: A Qualitative Study , EN , Higher Education Studes , Volume ( 1 ) , 2011-6, Pages 27-37
  129. Reza Pishghadam , parisa rasouli , Persuasive Strategies among Iranian EFL Learners , EN , Studies in Literature and Language , Volume ( 3 ) , 2011-6, Pages 70-90
  130. Reza Pishghadam , , A Qualitative Analysis of ELT in the Language Institutes of Iran in the Light of the Theory of ‘World Englishes’ , EN , Journal of Language Teaching and Research , Volume ( 2 ) , 2011-5, Pages 569-579
  131. Reza Pishghadam , fahimeh akhoondpoor manteghi , Learner Perfectionism and its Role in Foreign Language Learning Success, Academic Achievement, and Learner Anxiety , EN , Journal of Language Teaching and Research , Volume ( 2 ) , 2011-4, Pages 432-440
  132. Reza Pishghadam , Reza Zabihi , Social and Cultural Capital in Creativity , EN , Candadian Social Science , Volume ( 7 ) , 2011-4, Pages 32-38
  133. Reza Pishghadam , pk pk , Speech Act of Correction: The Way Iranian EFL Learners Correct their Teachers L , EN , Theory and Practice in Language Studies , Volume ( 1 ) , 2011-4, Pages 342-348
  134. Reza Pishghadam , , On Validation of Concept Map as an Assessment Tool of L2 Reading Comprehension , EN , World Journal of English Language , Volume ( 1 ) , 2011-4, Pages 80-96
  135. Reza Pishghadam , Shahrzad Pourali , Iranian PhD Students Beliefs about Language Learning and Teaching: A Qualitative Study , EN , World Journal of Education , Volume ( 1 ) , 2011-4, Pages 63-71
  136. Reza Pishghadam , Introducing Applied ELT as a New Paradigm , EN , Iranian EFL Journal , Volume ( 7 ) , 2011-4, Pages 9-20
  137. Reza Pishghadam , , Emotional Intelligence: Can It Be a Predictor of Performance on Different Test Formats? , EN , International Journal of Linguistics , Volume ( 3 ) , 2011-3, Pages 1-21
  138. Reza Pishghadam , Reza Zabihi , Foreign language attributions and achievement in foreign language classes , EN , International Journal of Linguistics , Volume ( 3 ) , 2011-3, Pages 1-11
  139. Reza Pishghadam , Sanaz Ghadiri , Symmetrical or Asymmetrical Scaffolding: Piagetian vs. Vygotskyan Views to Reading Comprehension , EN , Journal of Language and Literacy Education , Volume ( 7 ) , 2011-3, Pages 49-64
  140. Reza Pishghadam , Azar Hosseini Fatemi , Rajabali Askarzadeh Torghabeh , safoura Navari , Qualitative Metaphor Analysis and Language Learning Opportunities , EN , زبان شناسی کاربردی - Iranian Journal of Applied Linguistics , Volume ( 14 ) , 2011-3, Pages 77-108
  141. Reza Pishghadam , Ebrahim Khodadady , Nastaran Khosh Sabk , The Impact of Visual and Verbal Intelligences-Based Teaching on the Vocabulary Retention and Written Production of Iranian Intermediate EFL Learners , EN , The Modern Journal of Applied Linguistics , Volume ( 2 ) , 2010-7, Pages 379-395
  142. Ebrahim Khodadady , Reza Pishghadam , Maryam Fakhar , The Relationship among Reading Comprehension Ability, Grammar and Vocabulary Knowledge: An Experimental and Schema-Based Approach , EN , Iranian EFL Journal , Volume ( 6 ) , 2010-7, Pages 7-49
  143. Reza Pishghadam , Mohammad Reza Hashemi , smr adel , Dialogical Interaction in Formal and Informal Contexts: A Study in an EFL Situation , EN , Iranian EFL Journal , Volume ( 6 ) , 2010-3, Pages 27-71
  144. Reza Pishghadam , safoura Navari , Examining Iranian Language Learner`s Perceptions of Langauge Education in Formal and Informal Contexts , EN , The Modern Journal of Applied Linguistics , Volume ( 2 ) , 2010-1, Pages 171-185
  145. Reza Pishghadam , Rajabali Askarzadeh Torghabeh , safoura Navari , Metaphor Analysis of Teachers’ Beliefs and Conceptions of Language Teaching and Learning in Iranian High Schools and Language Institutes: A Qualitative Study , EN , Iranian EFL Journal , Volume ( 4 ) , 2009-9, Pages 6-40
  146. Reza Pishghadam , A. Mirzaee , A Young Learner`s Co-construction of L2 Literacy through ZPD-Activated Interactions While Watching Cartoons: A Case Study , EN , Journal of Language Studies , Volume ( 5 ) , 2009-6, Pages 97-115
  147. Reza Pishghadam , Rajabali Askarzadeh Torghabeh , The Impacts of Teacher Self-disclosureon the Speaking Ability of EFL Learners , EN , Iranian EFL Journal , Volume ( 3 ) , 2009-5, Pages 36-47
  148. Reza Pishghadam , Emotional and verbal intelligences in language learning , EN , Iranian Journal of Language Studies-IJLS , Volume ( 3 ) , 2009-4, Pages 43-64
  149. Purya Baghaee , Reza Pishghadam , safoora navari farmad , A New Method for Standard-setting Using the Rasch Model , EN , زبان شناسی کاربردی - Iranian Journal of Applied Linguistics , Volume ( 12 ) , 2009-3, Pages 61-86
  150. Reza Pishghadam , A Quantitative Analysis of the Relationship between Emotional Intelligence and Foreign Language Learning , EN , Electronic Journal of Foreign Language Teaching , Volume ( 6 ) , 2009-3, Pages 31-41
  151. Behzad Ghonsooly , Reza Pishghadam , فاطمه محقق محجوبی , The impact of colocational instrucion on the writing skill of Iranian EFL learners , EN , Iranian EFL Journal , Volume ( 2 ) , 2008-10, Pages 36-59
  152. Reza Pishghadam , A. Mirzae , English Language Teaching in Postmodern Era , EN , Teaching English Language , Volume ( 2 ) , 2008-6, Pages 89-110
  153. Reza Pishghadam , fateme Moafian , The Relationship between Iranian EFL Teachers ` Multiple Intelligences and their Successful Teaching in Language Institutes , EN , علوم انسانی-دانشگاه الزهرا(س) , Volume ( 18 ) , 2008-6, Pages 102-121
  154. Reza Pishghadam , Gh.Modarresi , The Construct Validation and Application of a Questionnaire of , EN , Iranian Journal of Language Studies-IJLS , Volume ( 2 ) , 2008-4, Pages 299-318
  155. P. B. Moghadam , Reza Pishghadam , The effects of the violation of local independence assumption on the person measures under the Rasch model , EN , زبان شناسی کاربردی - Iranian Journal of Applied Linguistics , Volume ( 11 ) , 2008-3, Pages 49-66
  156. Reza Pishghadam , , On Validation of Concept Map as an Assessment , EN , زبان شناسی کاربردی - Iranian Journal of Applied Linguistics , 2007-8, Pages 101-129
  157. Mansoor Fahim , Reza Pishghadam , On the Role of Emotional, Psychometric, and Verbal Intelligences in the Academic Achievement of University Students Majoring in English Language , EN , Iranian EFL Journal , Volume ( 4 ) , 2007-4
  158. Reza Pishghadam , The interplay between explicit and implicit knowledge , EN , زبان شناسی کاربردی - Iranian Journal of Applied Linguistics , 2007-4